UWAGA - Transparentność przede wszystkim
Artykuł dotyczy mojego projektu inwestycyjnego. By niczego nie przegapić, zobacz wszystkie artykuły dotyczące tego projektu: Blog o marketingu
UWAGA - Transparentność przede wszystkim
Artykuł dotyczy mojego projektu inwestycyjnego. By niczego nie przegapić, zobacz wszystkie artykuły dotyczące tego projektu: Blog o marketingu
15 października 2020 roku ponownie zostałem blogowym ojcem. Blog o zarabianiu ma młodszego brata. Blog o marketingu, czyli o tym czym się interesują od ponad dziesięciu lat. To też mój najnowszy długoterminowy projekt inwestycyjny. Ten "noworodek" pochłonie mnóstwo czasu i pieniędzy nim zacznie na siebie zarabiać.
Mam więc dwójkę dzieci: Blog o zarabianiu na którym pokazuję między innymi jak wygląda zarabianie na blogu oraz prowadzony pod moim nazwiskiem (dla przypomnienia mam na nazwisko Lembicz) blog o marketingu, w którym dzielę się wiedzą o reklamie tradycyjnej i internetowej. Dlaczego właśnie teraz? Dlaczego właśnie marketing? Ile na tym chciałbym w przyszłości zarobić?
2020 rok nie był rewelacyjny pod kątem finansowym. Ponad 50% moich klientów wstrzymało działania reklamowe, bo po prostu nie mogło normalnie zarabiać lub te zarabianie było mocno ograniczone. Na ich miejscu bym też zrezygnował z usług marketingowych, bo nie wiadomo było jak długo to potrwa (a jak widać trochę się wszystko przeciągnęło, a dalej końca nie widać).
"Mniejsza liczba klientów oznacza większą ilość czasu na własne projekty" - Tak powrócił do mojej głowy pomysł z blogiem o marketingu, który prowadziłbym jako osobny projekt, a nie część strony agencji marketingowej. Ostateczna decyzja założenia bloga o marketingu miała miejsce z trzech powodów:
Blog to świetne narzędzie do budowy pozycji eksperta w danej dziedzinie. Ponad dziesięć lat działam w branży marketingowej, a moje nazwisko może kojarzyć się z modelem z Rzeszowa (który na marginesie też jest Michał) lub muzykiem Przemysławem Lembiczem (moja rodzina). O Michale Lembiczu, specjaliście do spraw marketingu nikt za bardzo nie słyszał.
Będąc ekspertem do spraw marketingu w oczach innych, mogę łatwiej pozyskiwać super klientów. Obecnie bardzo dużo osób się kontaktuje, ale na płatną konsultację się już nie zapisuje, bo oczekuję tego za darmo. Wydaje mi się, że znacznie więcej osób będzie skłonnych zapłacić za mój czas na konsultacji, gdy będę bardziej rozpoznawalny w branży.
W tym momencie na blogu dostępne są tylko usługi, ale w przyszłości będą również produkty. Poprzez bloga prowadzonego pod własnym nazwiskiem (nie chodzi mi o nazwę domeny) znacznie łatwiej dochodzi do sprzedaży. To takie dodatkowe źródło pozyskiwania klientów, które z każdym miesiącem zwiększa swoje zasięgi.
Pierwszego klienta powinienem pozyskać po ok. 6 miesiącach działań marketingowych. W całym 2021 roku w realnym wariancie, powinienem poprzez bloga o marketingu pozyskać 3 klientów na usługi marketingowe. Nie jest to oszałamiająca liczba, ale rozpędzenie bloga trwa i wiem to z własnego doświadczenia.
W długiej perspektywie czasu mocno liczę na sprzedaż produktów w postaci kursów czy - na razie nie mam w planach, ale kto wie - książki o marketingu. Na razie koncentruję się na pisaniu, bo to podstawa mojej strategii marketingowej.
Prowadzenie bloga PrzemyslaneZarabianie.pl uświadomiło mi jak wiele przyjemności daje dzielenie się swoją wiedzą i przemyśleniami. Podobną radość odczuwam przy pisaniu o marketingu. Z uśmiechem na ustach siadam do pisania nowego artykułu i jest to bardziej rozrywka niż praca.
Pisanie o marketingu pozwala mi też utrwalać już nabytą wiedzę lub odkryć coś nowego. Każdego dnia i tak przez godzinkę zwiększam swoją wiedzę o marketingu dzięki książkom czy kursom, ale przy pisaniu artykułu też można odkryć coś nowego.
Prowadzę agencję marketingową i tym zajmuję się od ponad dziesięciu lat. Wybór więc był logiczny. Mógłbym oczywiście prowadzić bloga typowo life style, ale większość mojego czasu spędzam przed komputerem, więc poza pisaniem o zarabianiu pieniędzy czy marketingu, nie wiele innego by się tam znalazło.
Uważam, że to właśnie prawidłowo zaplanowana i stosowana strategia marketingowa ma największy wpływ na sukces biznesowy. Dzięki marketingowi firma buduje swoją rozpoznawalność i pozyskuje klientów. Dlatego właśnie temat marketingu mnie tak kręci. Ta wiedza to ogromna moc w świecie przedsiębiorców, ale jej poznanie - i nauczenie się stosowania - zajmuje ogromną ilość czasu.
Pomagam klientom zwiększyć sprzedaż i budować rozpoznawalność marki - To świetne uczucie gdy widzisz jak ktoś dzięki tobie się rozwija. Oczywiście tą wiedzę wykorzystuję również przy własnych projektach biznesowych, dzięki czemu sam zarabiam coraz więcej. Marketing mam we krwi i po prostu uwielbiam to co robię.
Moja strategia marketingowa nie sięga dalej niż 5 lat do przodu. To i tak bardzo długi czas w którym trzeba uwzględnić mnóstwo różnych zdarzeń. Zawsze mam opracowany wariant pesymistyczny, realny i optymistyczny. Pokażę Ci jaki realnie spodziewam się wygenerować przychód bezpośrednio/pośrednio z bloga rocznie w długim przedziale czasowym:
Rok | Przychód |
2021 | 4 500 zł netto |
2022 | 75 000 zł netto |
2023 | 110 000 zł netto |
2024 | 140 000 zł netto |
2025 | 170 000 zł netto |
Pamiętaj żeby nie mylić przychodów z dochodami. To są minimalne realne do osiągnięcia cele finansowe. Jak będzie więcej to się nie obrażę, ale mniejsze przychody będą oznaczać, że coś z tym projektem idzie nie tak. Zysk z bloga o marketingu traktuję jako efekt uboczny i będę bez względu na generowane przychody go prowadził.
Wiem, że wielu przedsiębiorców miesięcznie generuje taki dochód, jaki ja planuję mieć z bloga przychód w całym piątym roku jego istnienia 🙂 Mógłbym rzucać cyframi z kosmosu, a później tłumaczyć się, że "coś poszło nie tak", ale po co? Tak wychodzi z przeprowadzonej analizy i tyle, a koloryzować nie chcę i nie muszę.
Tak więc jeśli chcesz poczytać o marketingu to zapraszam na blog Lembicz.pl . W tym projekcie będę podawał informacje bardziej finansowe i na pewno pochwalę się kiedy pojawi się pierwszy klient pozyskany z bloga 🙂 Na razie robię swoje i inwestuję w rozwój projektu.
Chcesz wiedzieć więcej o tym projekcie?
Sprawdź serię artykułów o tym projekcie, w której dokładnie opisuję co i jak. Przejdź na stronę blog o marketingu, by dowiedzieć się więcej