Dedykowana strona pod program partnerski rusza 15 października
Strona pod program partnerski

Dedykowana strona pod program partnerski rusza 15 października

2 miesiące od pierwszego posta na blogu, ruszam z większym projektem, w branży ze sporą konkurencyjnością. Lubię wyzwania i lubię projekty z ogromnym potencjałem. Minusem jest oczywiście tutaj długi czas oczekiwania na efekty, ale nigdzie mi się nie śpieszy. Czas podbić branżę z oświetleniami!

Od razu zaznaczam, że informacje dotyczące tego projektu będą dostępne w dwóch wersjach: Darmowa – Brak szczegółowych informacji narażających rozwój projektu i Płatna (500 zł jednorazowo) – Wszystkie dane, rozbudowane analizy i wyjaśnienia. Cena pewnie wydaje się Wam zabójcza, ale to projekt długoterminowy, aktualizowany minimalnie raz w miesiącu. Będę go prowadził do czasu sprzedaży domeny za konkretne pieniądze lub jak projekt zacznie generować 10 000 zł miesięcznie zysku. Optymistycznie rok, realistycznie dwa-trzy, pesymistycznie pięć lat. Przez pierwsze 3 miesiące projekt będzie dostępny tylko w wersji darmowej, bez większych szczegółów.

Dlaczego branża z oświetleniami

Miałem klienta z tej branży. Efektów nie było, pomimo bardzo dobrej strategii marketingowej. Ciągłe zmiany strukturalne serwisu, duplikaty produktów, złe filtrowanie – Mógłbym długo wymieniać. Współpraca została przerwana, ale chcę udowodnić klientowi, że gdyby nie te liczne błędy to wszystko by szło prawidłowo. Jeśli będzie go stać, to wykupi tę domenę. Jak nie, to będzie i tak generowała miesięcznie zyski, ale do tego jeszcze długa droga.

Drugim powodem jest właśnie spora konkurencja. Całkiem sporo firm walczy o widoczność w tej branży i nie będzie tak łatwo się przebić. Obstawiam, że budżety największych firm idą tutaj w grubych tysiącach złotych miesięcznie na pozycjonowanie. Ja mogę inwestować wyłącznie to, co zarobię lub oszczędzę z projektów opisanych na tym blogu, czyli jak na razie bardzo niewiele.

Ostatnim powodem jest długi czas rozwoju tego projektu. Będzie można analizować wpływ zmian na ruch czy konwersję sprzedaży, porównywać generowane zyski względem miesięcy czy jak wzrost nakładu na działania wpłynął na pozycje w wyszukiwarce. Zajebiście mnie kręcą takie rzeczy, a przy większych projektach jest bardzo dużo takich smakowitych danych.

Analiza wewnętrzna

Wszystko to co trzeba brać pod uwagę przy tworzeniu witryny internetowej (strony, sklepu internetowego, forum, bloga). Im dokładniejsza analiza wszystkich czynników mających wpływ na rozwój projektu, tym szybciej, taniej i stabilniej będzie się rozwijał. Tak wygląda analiza projektu Oświetlenia by Michael OneDollar:

      • Słowa kluczowe

Od tego wszystko się zaczyna. W pierwszej kolejności szukam słów kluczowych związanych z oświetleniami: Analizuję widoczność konkurencji w Google i samemu staram się znaleźć jak najwięcej fraz, które warto brać pod uwagę nawet jak mają znikomą ilość wyszukiwań.

Dlaczego: Najbardziej popularne słowa kluczowe jak lampy (Śr. 18100 wyszukiwań mies.), lampy sufitowe (Śr. 18100 wyszukiwań mies.) czy lampy ogrodowe (Śr. 12 100 wyszukiwań mies.) są oczywiste w branży i z racji na dużą liczbę wyszukiwań, potrzeba czasu i dużych inwestycji na dojście do wysokich pozycji. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej jeśli weźmiemy pod uwagę frazy z długiego ogona wyszukiwane Śr. 10-30 razy w miesiącu: Lampy ogrodowe wbijane (Śr. 10 wyszukiwań mies.), lampy ogrodowe elektryczne (Śr. 10 wyszukiwań mies.) czy lampy ogrodowe drewniane (Śr. 30 wyszukiwań mies.).

Choć ilość wyników w wyszukiwarce nie jest szczególnym wyznacznikiem konkurencji, to i tak nie trzeba geniusza marketingu, żeby wyciągnąć wnioski gdzie będzie można szybciej i łatwiej zaistnieć

Słowa kluczowe wysokiej konkurencji

Słowa kluczowe niskiej konkurencji

Sama frazy lampy ma 171 milionów wyników, a lampy ogrodowe wbijane tylko 207 tysięcy. Liczba wyników na daną frazę nie jest dobrym wyznacznikiem konkurencyjności, ale pozwala na dostęp do danych, które już tę konkurencyjność pokazują. Tutaj oczywistą oczywistością jest, że nieporównywalnie łatwiej wypromować słowo kluczowe “lampy ogrodowe wbijane” niż tylko bardzo ogólną frazę “lampy”. No dobra, ale czy trochę mnie nie pokręciło? Jaki jest tutaj sens skoro tylko średnio 10 osób w miesiącu szuka takiego słowa?

Wystarczy, że na 1000 takich fraz znajdziemy się w TOP 3, a Śr. miesięczna liczba wyszukiwań wyniesie już min. 10 000. Nie jest to przerażająca liczba, ale już coś zacznie się zarabiać, a więc zwiększy się budżet na działania marketingowe. Wtedy można stopniowo zacząć walczyć o frazy generujące potencjalnie większy ruch i większe zarobki. Mam niewielki budżet, a więc trzeba działać krok po kroku. Cel po celu.

Jak: Do analizy słów kluczowych korzystam z Senuto (Najtańszy pakiet na miesiąc 69zł). Wykupuję roczny pakiet w czarny piątek, bo jest jeszcze taniej więc jak Ci się nie śpieszy to możesz poczekać. Narzędzie ma wiele innych możliwości i jest warte każdego grosza. Analizuję widoczność 5 głównych konkurentów, a z tych danych można już spokojnie wyszukać mało popularne frazy na które szybko mogę się przebić. Narzędzie jest banalne w obsłudze, więc nie ma tutaj co tłumaczyć.

  • Szkielet strony

Mam już posegregowane słowa kluczowe względem bliskoznaczności. Mogę więc usiąść do planowania układu strony. Nie będzie to sklep internetowy, tylko portal z poradami i rankingami lamp. Na sklep bym musiał poświęcić dużo więcej czasu, żeby osiągnąć ten sam poziom dostosowania co będzie miał portal. Zostanie postawiony na WordPressie na płatnym motywie, który czekał na “swoje 5 minut chwały”. Najtrudniej było tutaj opracować logicznie podkategorie, bo niektóre produkty można umieścić w kilku podkategoriach, co doprowadzi do duplikacji treści (miało to miejsce na stronie mojego klienta). Nie istnieje problem którego nie da rady rozwiązać. Trzeba tylko to rozwiązanie znaleźć i wdrożyć.

Dlaczego: Znacznie łatwiej jest projektować cały układ strony od początku, niż bawić się w przeróbki. Dużo osób poświęca za mało czasu na ten etap, a później płacze że tak drogo wychodzi zoptymalizowanie strony. Dobry szkielet strony zapewnia szybsze, stabilniejsze wzrosty w wyszukiwarce mniejszym nakładem finansowym. Im łatwiej i szybciej użytkownik trafi do określonego miejsca na stronie, tym większa szansa na $$$$. Te argumenty sądzę, że wystarczą, ale jest ich dużo więcej.

Jak: Najłatwiej podpatrzeć w jaki sposób ma to zrobione najmocniejsza konkurencja. Wzoruj się na silniejszych od siebie, ale zawsze udoskonalaj ich zaniedbania. Ile treści znajduje się na podstronach z wysokimi pozycjami, jak mocne mają linkowanie wewnętrzne, struktura adresów itd. O tym jak to się dokładnie robi i z jakich programów korzystam będzie właśnie w płatnym dostępie do tego projektu.

Mamy słowa kluczowe i wzór strony – Co dalej?

Co mi po układzie słów kluczowych i wiedzy jaki będzie układ strony, skoro nie mam materiałów do strony? Nic…Ta wiedza kompletnie nic mi nie da, jeśli serwis będzie pusty. W tym momencie mam dwa rozwiązania: Samemu utworzyć treści lub zlecić jej utworzenie. Mogę poświęcić swój czas, lub swoje pieniądze. Po 2 miesiącach oszczędzania na zakupach spożywczych w skarbcu będzie coś w okolicach 800 zł. W pierwszych trzech miesiącach będę więc wyłącznie koncentrował się na rozbudowie serwisu poświęcając swój czas (10 godzin miesięcznie) i 200 zł na artykuły pisane przez copywriterów.

Tak po 3 miesiącach będę dopiero koncentrował się na działaniach marketingowych, a do tego czasu pracował nad osiągnięciem jak największego potencjału widoczności pod frazy niskiej konkurencyjności. Plus jest taki, że spokojnie po 2-3 miesiącach działaniach SEO serwis powinien już generować ruch z wyników organicznych, a więc teoretycznie pierwsze zarobki pojawią się po 6 miesiącach o, ale będą to jeszcze grosze. Powyżej 1000 zł miesięcznie projekt zacznie generować po roku i to przy optymistycznych założeniach. Chcę też wam pokazać, że przy zajebistym planie działania wystarczy naprawdę niewielki budżet, żeby stopniowo zaczynać zarabiać.

Na razie to tyle. Cały czas analizuję dane potrzebne do odpalenia projektu. Więcej informacji o nim będzie już 15 października.

 

Post Comment