przemyslanezarabianie-logo

Dedykowane systemy CRM - kiedy warto je wybrać? - Materiał partnera

Data publikacji:
10 listopada 2020

Systemy CRM to nieocenione wsparcie przy zarządzaniu relacjami z klientami. Pozwalają usprawnić komunikację, gromadzić informacje i tworzyć bazę wiedzy na temat dotychczasowych kontaktów.

Czym są systemy crm?

System CRM (customer relationship management)to oprogramowanie, które pozwala usprawniać zarządzanie relacjami z klientami. Dotyczy to zarówno klientów obecnych, jak i potencjalnych. Pośród ich głównych zadań można wymienić:

  • Gromadzenie informacji o kliencie – systemy CRM są swego rodzaju bazą danych o klientach. Nie chodzi to tylko o podstawowe dane – np. kontaktowe – ale pełne archiwum wiedzy na temat klienta oraz przeszłych kontaktów z nimi: przeprowadzonych projektów, budżetów, spotkań
  • Automatyzację procesów – systemy CRM wykonują część procesów automatycznie, przyspieszając w ten sposób działania oraz pozwalając pracownikom na oszczędzenie czasu
  • Dokonywanie analiz – systemy CRM mogą zbierać dane na temat klientów, a następnie ułatwiać przeprowadzanie analiz oraz wyprowadzanie wniosków na ich podstawie. (Na przykład: dotyczących szacowania rentowności projektów, LTV klienta czy segregować kontrahentów)
  • Usprawnienie komunikacji – porządkują komunikację, uniezależniając ją od pojedynczych pracowników.

Więcej na ten temat można przeczytać w tekście „Systemy CRM – jak usprawnić zarządzanie relacjami z klientami?” ()

Dedykowane systemy CRM

Decydując się na wdrożenie programu do zarządzania relacjami z klientem, firma może sięgnąć po gotowe rozwiązania, udostępniane za opłatą, albo wybrać dedykowany system CRM. Dedykowane systemy CRM to oprogramowania tworzone na zamówienie – wedle specyfikacji dostarczonej przez konkretne przedsiębiorstwo.

Czym dedykowane systemy CRM różnią się od gotowych? Powstają (a przynajmniej powstawać powinny), aby odpowiedzieć na indywidualne potrzeby firmy. Mają wesprzeć przedsiębiorstwo w realizacji celów biznesowych oraz są maksymalnie dostosowane do firmowego workflow. Dzięki temu posiadają więc dokładnie takie opcje, jakie są potrzebne w przedsiębiorstwie.

Systemy dedykowane CRM zazwyczaj są także unikalne oraz dostępne na wyłączność. Oznacza to, że z konkretnego systemu dedykowanego CRM korzysta tylko jedna firma. Konkurencja nie ma możliwości otrzymać identycznego oprogramowania. Nawet jeśli Software House stworzy dla nich podobne rozwiązanie, będzie to inny system, oparty o inny kod. W przypadku systemów dedykowanych zakupujący otrzymuje zwykle dostęp do pełnego kodu – który może następnie dowolnie modyfikować. Dzięki temu oprogramowanie może zmieniać się wraz z rozwojem firmy.

Kiedy warto wybrać dedykowany system CRM?

Dedykowane systemy to najlepszy wybór tam, gdzie rozwiązania „pudełkowe” nie wystarczą. Warto się na nie zdecydować, jeżeli gotowe programy, dostępne na rynku, nie pokrywają w stu procentach zapotrzebowania przedsiębiorstwa. Zdarza się również, że rozwiązania „pudełkowe” bywają problematyczne, ponieważ ich obsługa wymaga zmiany zwyczajów pracowników. Wiele firm decyduje się na systemy dedykowane, bo potrzebują oprogramowania dostosowanego do flow pracy przyjętego w przedsiębiorstwie. Wreszcie – systemy dedykowane są także odpowiedzią na potrzeby firm, którym zależy na unikalnych rozwiązaniach, niedostępnych dla konkurencji.

Należy się jednak liczyć z tym, że koszt systemu dedykowanego CRM będzie wyższy niż oprogramowania gotowego. Nie jest więc to właściwa opcja dla przedsiębiorstw, które nie mogą pozwolić sobie na większą inwestycję. 

Sprawdź mój blog o marketingu 

Michał Lembicz
Prowadzę tego bloga od 1 sierpnia 2018 roku. Potrzebowałem motywacji do zmian na tle zarówno biznesowym jak i osobistym. Czy wyciągniesz z bloga jakieś wartości dodatnie? Nie wiem, ale super jak znajdziesz dla siebie coś wartościowego.

Skomentuj

Zobacz więcej o inwestycji:

18 lipca 2019
Jak zacząć grać na giełdzie, żeby miało to ręce i nogi

Nie jestem Warren Buffett. Wilk z Wall Street ze mnie też żaden i jest mnóstwo rzeczy związanych z giełdą, o których nie mam zielonego pojęcia. Jestem rasowym amatorem w tej kwestii i sam powinienem szukać odpowiedzi na pytanie "jak zacząć grać na giełdzie?" niż pokazywać jak to robić. Pokażę Ci po prostu mój sposób inwestowania […]

29 lipca 2020
Rozpocząłem inwestowanie w obce waluty w długiej perspektywie czasu

Już kiedyś inwestowałem w dolary. W niecałe pół roku wyciągnąłem 7% zysku stosując odwieczną zasadę biznesu „Taniej kupić. Drożej sprzedać”. Tyle, że teraz nie zamierzam robić pojedynczego strzału, a co miesiąc kupować określoną ilość dolarów przez minimum 5 lat. Dopiero po tym okresie rozważę zamianę dolarów na złotówki, ale pod warunkiem osiągnięcia minimalnego zysku na poziomie […]

11 listopada 2018
TOP 10 zagrożeń szybkiego zdobycia dużych pieniędzy

W październiku 2018 roku, kumulacja w loterii Mega Milions wyniosła ponad półtora miliarda dolarów.  Zwycięzca musi tylko zdecydować czy do domu zabierze 913 milionów dolarów w gotówce od razu (słodkie podatki), czy będzie dostawał wypłaty przez kolejne 29 lat. No chyba że będzie ich więcej, ale "załóżmy", że nie. Wyobraź to sobie. W ciągu jednej chwili zamieniasz […]

Sprawdź także pozostałe artykuły

16 kwietnia 2021
Ponad 10% zysku netto rocznie na pożyczkach społecznościowych

Przez cały okres inwestycji wyciągałem ponad 10% netto rocznie na tym projekcie. Jest to całkiem dobre rozwiązanie dla osób, które nie chcą bawić się w giełdę, nieruchomości, trading, własny biznes czy wszelkie inne mniej lub bardziej pewne inwestycje.

30 kwietnia 2021
Podsumowanie pół roku inwestowania w marketing

Minęło delikatnie ponad pół roku od kiedy do bloga o marketingu wpuściłem roboty Google. Dokładnie 15 października 2020 roku rozpocząłem inwestowanie w marketing, a dokładnie w Facebook ADS, Google ADS i pozycjonowanie. Łącznie na reklamę (do dzisiaj) wydałem 10 508 zł netto. A ile wyniósł przychód? Zacznijmy od początku. 15 października 2020 roku odblokowałem do […]

24 listopada 2020
Podnoszę ostro cenę za artykuł sponsorowany

Od dzisiaj, publikacja artykułu gościnnego (lub inaczej sponsorowanego) wynosi 300 zł netto. Dlaczego tak drastycznie podnoszę cenę? Czy dzięki temu zarabianie na blogu będzie większe? O tym wszystkim dowiesz się z poniższego artykułu. Jedną z metod zarabiania na blogu jest publikacja artykułów sponsorowanych. Do 23 listopada 2020 roku za publikację takiego artykułu na blogu, brałem […]

© 2018-2021. Prawa autorskie zastrzeżone. Informuję, że treści zawarte na blogu są wyrazem moich osobistych podglądów i nie stanowią „rekomendacji” w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Polityka prywatności Rodo i plików cookies
crossmenuarrow-right-circle