przemyslanezarabianie-logo

Dedykowane systemy CRM - kiedy warto je wybrać? - Materiał partnera

Data publikacji:
10 listopada 2020

Systemy CRM to nieocenione wsparcie przy zarządzaniu relacjami z klientami. Pozwalają usprawnić komunikację, gromadzić informacje i tworzyć bazę wiedzy na temat dotychczasowych kontaktów.

Czym są systemy crm?

System CRM (customer relationship management)to oprogramowanie, które pozwala usprawniać zarządzanie relacjami z klientami. Dotyczy to zarówno klientów obecnych, jak i potencjalnych. Pośród ich głównych zadań można wymienić:

  • Gromadzenie informacji o kliencie – systemy CRM są swego rodzaju bazą danych o klientach. Nie chodzi to tylko o podstawowe dane – np. kontaktowe – ale pełne archiwum wiedzy na temat klienta oraz przeszłych kontaktów z nimi: przeprowadzonych projektów, budżetów, spotkań
  • Automatyzację procesów – systemy CRM wykonują część procesów automatycznie, przyspieszając w ten sposób działania oraz pozwalając pracownikom na oszczędzenie czasu
  • Dokonywanie analiz – systemy CRM mogą zbierać dane na temat klientów, a następnie ułatwiać przeprowadzanie analiz oraz wyprowadzanie wniosków na ich podstawie. (Na przykład: dotyczących szacowania rentowności projektów, LTV klienta czy segregować kontrahentów)
  • Usprawnienie komunikacji – porządkują komunikację, uniezależniając ją od pojedynczych pracowników.

Więcej na ten temat można przeczytać w tekście „Systemy CRM – jak usprawnić zarządzanie relacjami z klientami?” ()

Dedykowane systemy CRM

Decydując się na wdrożenie programu do zarządzania relacjami z klientem, firma może sięgnąć po gotowe rozwiązania, udostępniane za opłatą, albo wybrać dedykowany system CRM. Dedykowane systemy CRM to oprogramowania tworzone na zamówienie – wedle specyfikacji dostarczonej przez konkretne przedsiębiorstwo.

Czym dedykowane systemy CRM różnią się od gotowych? Powstają (a przynajmniej powstawać powinny), aby odpowiedzieć na indywidualne potrzeby firmy. Mają wesprzeć przedsiębiorstwo w realizacji celów biznesowych oraz są maksymalnie dostosowane do firmowego workflow. Dzięki temu posiadają więc dokładnie takie opcje, jakie są potrzebne w przedsiębiorstwie.

Systemy dedykowane CRM zazwyczaj są także unikalne oraz dostępne na wyłączność. Oznacza to, że z konkretnego systemu dedykowanego CRM korzysta tylko jedna firma. Konkurencja nie ma możliwości otrzymać identycznego oprogramowania. Nawet jeśli Software House stworzy dla nich podobne rozwiązanie, będzie to inny system, oparty o inny kod. W przypadku systemów dedykowanych zakupujący otrzymuje zwykle dostęp do pełnego kodu – który może następnie dowolnie modyfikować. Dzięki temu oprogramowanie może zmieniać się wraz z rozwojem firmy.

Kiedy warto wybrać dedykowany system CRM?

Dedykowane systemy to najlepszy wybór tam, gdzie rozwiązania „pudełkowe” nie wystarczą. Warto się na nie zdecydować, jeżeli gotowe programy, dostępne na rynku, nie pokrywają w stu procentach zapotrzebowania przedsiębiorstwa. Zdarza się również, że rozwiązania „pudełkowe” bywają problematyczne, ponieważ ich obsługa wymaga zmiany zwyczajów pracowników. Wiele firm decyduje się na systemy dedykowane, bo potrzebują oprogramowania dostosowanego do flow pracy przyjętego w przedsiębiorstwie. Wreszcie – systemy dedykowane są także odpowiedzią na potrzeby firm, którym zależy na unikalnych rozwiązaniach, niedostępnych dla konkurencji.

Należy się jednak liczyć z tym, że koszt systemu dedykowanego CRM będzie wyższy niż oprogramowania gotowego. Nie jest więc to właściwa opcja dla przedsiębiorstw, które nie mogą pozwolić sobie na większą inwestycję. 

Sprawdź mój blog o marketingu 

Michał Lembicz
Prowadzę tego bloga od 1 sierpnia 2018 roku. Potrzebowałem motywacji do zmian na tle zarówno biznesowym jak i osobistym. Czy wyciągniesz z bloga jakieś wartości dodatnie? Nie wiem, ale super jak znajdziesz dla siebie coś wartościowego.

Skomentuj

Zobacz więcej o inwestycji:

18 kwietnia 2019
Unikam kosztownej spontaniczności i czasochłonnych niespodzianek

"Ja nie skoczę!? Ja nie skoczę!? Potrzymaj mi piwo!" - Ile to zajebistych przygód zaczynało się od "Ja nie dam rady?". Wszystko oczywiście po odpowiedniej dawce alkoholu 😉 Patrząc na siebie obiektywnie, stwierdzam że wiele osób może powiedzieć, że jestem nudny. Ciężko się z nimi nie zgodzić. Nigdy nie byłem wybitnie spontaniczny czy towarzyski. Od […]

14 grudnia 2020
Program partnerski nazwa.pl - Recenzja

Zarabianie na programach partnerskich traktuję jako dodatkowe źródło dochodu, a większość programów partnerskich wygląda bardzo podobnie. Na ich tle bardzo pozytywnie wyróżnia się program partnerski nazwa.pl . To prawdziwy dynamit jeśli chodzi o programy partnerski i mam nadzieję, że reszta firm pójdzie w ich ślady. Dlaczego? Już wyjaśniam! Ogromna większość programów partnerskich oferuje jednorazową prowizję. […]

21 listopada 2018
Czy nazwa bloga wpływa na zarobki?

Pierwszym krokiem do założenia bloga, jest wymyślenie jego nazwy. Wydaje się to banalnie proste do momentu, aż nie zaczniemy szukać ciekawej, łatwej do zapamiętania i nawiązującej do tematyki nazwy bloga. Internet nie działa od wczoraj i bardzo dużo ciekawych nazw jest już zajętych. Jak więc powinien nazywać się blog, żeby wpłynąć na generowane zarobki? Idealnym […]

Sprawdź także pozostałe artykuły

26 lutego 2021
Czy 1000 zł jednorazowej inwestycji zamienię w 6 000 zł rocznego zysku?

Zamierzam w marcu zainwestować w bloga o marketingu jednorazowo 1000 zł . Inwestycja ma przynieść w skali roku 6 000 zł zysku. 600% zysku w rok. Jak to osiągnę? Nie jest to żaden magiczny program w który wrzucam pieniądze i samo wszystko się będzie działo. Takie programy to zazwyczaj piramidy finansowe, od których trzeba się […]

5 marca 2021
Ile zarobiłem na giełdzie w 2020 roku - jakie dalsze plany?

Na giełdzie w całym 2020 roku zarobiłem 28 027 złotych i 21 groszy. Zresztą główne zdjęcie w artykule pochodzi z PIT 8C, aby nie było że liczby wyssałem z kosmosu. Co dalej? Ile chciałbym zarobić na giełdzie w 2021 roku? Mamy początek marca 2021 roku, a mój bilans na giełdzie prezentuje się następująco: W artykule […]

29 stycznia 2021
Blog o marketingu - Moje nowe dziecko

15 października 2020 roku ponownie zostałem blogowym ojcem. Blog o zarabianiu ma młodszego brata. Blog o marketingu, czyli o tym czym się interesują od ponad dziesięciu lat. To też mój najnowszy długoterminowy projekt inwestycyjny. Ten "noworodek" pochłonie mnóstwo czasu i pieniędzy nim zacznie na siebie zarabiać. Mam więc dwójkę dzieci: Blog o zarabianiu na którym […]

© 2018-2021. Prawa autorskie zastrzeżone. Informuję, że treści zawarte na blogu są wyrazem moich osobistych podglądów i nie stanowią „rekomendacji” w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Polityka prywatności Rodo i plików cookies
crossmenuarrow-right-circle