Pozycjonowanie na frazę „Pozycjonowanie Warszawa” – Case Study

Pozycjonowanie Warszawa

Pierwszy case study jaki opublikuję w ramach działań marketingowych, będzie próba wypromowania strony na słowo kluczowe Pozycjonowanie Warszawa i frazy bliskoznaczne. Będzie to próba przywrócenia do życia strony, przez którą kilka lat temu pozyskiwałem dużą liczbę klientów. Zobaczymy ile czasu zejdzie się przebicie na to dość oblegane słowo kluczowe. Ile czasu i pieniędzy będę musiał zainwestować, aby to dokonać. Krok po kroku pokażę czynności wprowadzone na stronie, które mają to przyśpieszyć.

Trochę historii

Domena Pozycjonerzy24 została zarejestrowana w maju 2011 roku. Przez kilka lat była wysoko na kilka słów kluczowych generujących dużą ilość zapytań odnośnie takich usług jak: pozycjonowanie, reklamy Google AdWords (teraz Google Ads) i depozycjonowanie. Wtedy pozycjonowanie wyglądało zupełnie inaczej niż obecnie: Królowały katalogi stron i spamiarki dodające po ogromnej ilości stron linki.

Po włamaniu na stronę i ogromnymi problemami z pocztą, postanowiłem zrezygnować z tej domeny. Pozycje ostro poleciały i tak w dół, a chciałem mieć domenę nawiązującą do kompleksowych usług marketingowych, a nie tylko pozycjonowania (co wskazywała nazwa pozycjonerzy24.pl). Domena kilka lat nie funkcjonowała. Zobaczymy czy zmartwychwstanie i w jakim czasie.

Szczegóły testy

Cel testu:
Sprawdzenie po jakim czasie domena z historią odzyska widoczność na konkurencyjne słowa kluczowe
Nazwa domeny:
Pozycjonerzy24.pl
Data rejestracji domeny:
2011.04.17 13:09:37
Zastosowane działania marketingowe:
Pozycjonowanie
Słowa kluczowe:
Pozycjonowanie Warszawa, pozycjonowanie stron Warszawa, skuteczne pozycjonowanie Warszawa
Rozpoczęcie testu:
03.04.2020
Koniec testu:
Uzyskanie TOP 10 na chociaż jedno z podanych słów kluczowych

Będę Cię informował ile czasu i pieniędzy pochłonęły działania marketingowe. Projekt będzie aktualizowany co miesiąc w tym artykule (będzie rozbudowywany, a gdy zrobi się zbyt długi to dam menu do poszczególnych etapów na początku artykułu). Ostatnim etapem będzie porównanie zainwestowanych w marketing pieniędzy do uzyskanych korzyści (wizerunkowych i finansowych).

Dlaczego fraza pozycjonowanie Warszawa i poboczne

To słowo kluczowe generuje bardzo wartościowe dla mojego biznesu zapytania od potencjalnych Klientów. Zakładam, że w większości pochodzą one od firm zlokalizowanych w Warszawie lub kierujących swoje produkty/usługi na tę miejscowość. Strony będące wysoko na to słowo kluczowe pokazują, że potrafią wykonywać skuteczne pozycjonowanie.

Zobacz jaki potencjał dotarcia do nowych klientów otworzy się w momencie, jak uda mi się wypromować stronę w wyszukiwarce Google.pl

 

Słowo kluczowe
Śr. mieś. liczba wyszukiwań
Pozycjonowanie stron Warszawa
1300
Pozycjonowanie Warszawa
880
Pozycjonowanie stron www Warszawa
590
Pozycjonowanie stron internetowych Warszawa
480

Średnio 3250 osób w miesiącu wpisuje do wyszukiwarki Google takie słowa kluczowe. Bardzo duży potencjał pozyskania klientów na usługę pozycjonowania. Oczywiście część z tych wyszukiwań zatrzymuje się na płatnych reklamach Google Ads, ale i tak zyskując widoczność na pierwszej stronie wyników mam możliwość pozyskania nowych klientów.

Jakie działania już zostały zrobione

W pierwszej kolejności postawiłem od zera stronę Pozycjonerzy24.pl .  Jest ona specjalnie nie skończona, abym mógł dodatkowo pokazać wprowadzane działania na stronie i pokazać ich wpływ na wzrost widoczności. Strona specjalnie została postawiona w taki sposób, aby nie być demonem prędkości i zawiera inne błędy optymalizacyjne, więc bierz to pod uwagę.

Skonfigurowana została wizytówka w Google Maps. Plusem posiadania biura w tak mało prestiżowej lokalizacji jak Tarchomin jest to, że osoby mające włączoną lokalizację w wyszukiwarce na Tarchominie od razu będą mogli zobaczyć wizytówkę w mapach Google, bo nie mam tutaj za bardzo konkurencji (Wszyscy wolą prestiżowe lokalizacje).

Pozycjonowanie Warszawa - wizytówka Google Maps

Natomiast jak wpiszę w Google słowo kluczowe pozycjonowanie stron Warszawa, to już nie zobaczę swojej wizytówki. Jest to oczywiście błąd spowodowany nie zamieszczeniem tego słowa kluczowego w nazwie firmy. Dlatego przed utworzeniem wizytówki dokładnie sprawdź jaki tytuł warto zamieścić, aby uzyskać jak największe korzyści.

Gdybym miał biuro w centrum Warszawy, to jestem przekonany że po wpisaniu z dowolnej dzielnicy słowa kluczowego pozycjonowanie Warszawa nie byłbym widoczny jeszcze przez długi czas. W takim wypadku lepiej jest sięgnąć po trochę mniej oblegane słowo kluczowe, bo szybciej będzie można zaistnieć w mapach czy wynikach organicznych.

Utworzona została podstrona pod frazę Pozycjonowanie  stron Warszawa. Nie jest ona jeszcze skończona (nawet przykładowego cennika pozycjonowania nie zamieściłem), ale została ustalona podstrona na której będę się koncentrował przy pozycjonowaniu. Na początku istnienia strony, fraza Pozycjonowanie Warszawa prowadziła do strony głównej a nie podstrony, ale teraz takie rozwiązanie przyniesie mi więcej korzyści.

Przed chwilą zrobiłem przekierowania 301 z niekatualnych podstron starej domeny, na odpowiednie w aktualnej wersji strony. Z racji, że nie jest ona jeszcze w pełni skończona, to wszystkich przekierowań jeszcze nie ustawiłem, a tylko te do których prowadziły odnośniki zewnętrzne.

Do zrealizowania w tym miesiącu

  • Dodanie dwóch podstron z pozycjonowaniem w lokalizacji Nowy Dwór mazowiecki i Legionowo
  • Dopracować optymalizację podstrony pod kątem frazy Pozycjonowanie Warszawa i bliskoznacznych słów kluczowych
  • Podpięcie Google Analytics
  • Delikatnie rozpocząć pozycjonowanie strony, aby nie było gwałtownego przyrostu po takiej przerwie nowych linków

Na koniec zamieszczam widoczność strony na dzień 03.04.2020

monitoring efektów pozycjonowania

Strona główna została jeszcze nie do końca ogarnięta pod frazę skuteczne pozycjonowanie, ale już złapała widoczność 🙂 . Zobaczymy jak dalsze działania przyczynią się do wzrostów widoczności. 

Aktualizacja artykułu: 4 maj 2020

Pierwszy miesiąc minął, a więc pora sprawdzić jak tam widoczność strony w wyszukiwarce Google i omówić co tam zostało wdrożone i dlaczego. Przypomnę, że celem testu jest zyskanie widoczności na słowo kluczowe pozycjonowanie Warszawa i frazy poboczne. O widoczność toczę walkę pomiędzy innymi – często znacznie większymi i dysponujące potężniejszym budżetem – agencjami marketingowymi.

Co udało się zrealizować:

  • Dodane zostały dwie podstrony tak jak planowałem na słowa kluczowe pozycjonowanie Nowy Dwór Mazowiecki i pozycjonowanie Legionowo. Nie przywiązywałem zbytnio uwagi tutaj o dostosowanie treści względem konkurencji, bo ilość wyszukiwań jest bardzo niska i zobaczymy jaką widoczność złapią bez przesadzania z optymalizacją.
  • Podstrona pod pozycjonowanie Warszawa została dopracowana i nie odbiega od konkurencji w TOP’ach
  • Google Analytics zostało podpięte. Poniżej rzut z ruchu w marcu 2020 roku:

pierwszy miesiąc pozycjonowaniaJak widać ruch z wyników organicznych Google jest znikomy. Raptem 7 wejść, z czego pewnie sam kilka nabiłem. Jeszcze jest brak efektów pozycjonowania, a więc nie spodziewałem się tutaj fajerwerków. Wszystkie frazy związane z pozycjonowaniem które mogą generować zapytania od Klientów nie należą do prostych i jeszcze sporo czasu minie, nim działania przyniosą efekty.

  • Odnośnie pozycjonowania to nie było przesadyzmu: 10 publikacji z linkiem w postaci adresu URL i 50 komentarzy na blogach, z czego większość jest nofollow. Jeszcze maj i czerwiec nie będę szalał. Zbyt długo domena nie była aktywna, żeby teraz nawalać w nią jak w bęben.

Strona została znacząco przyśpieszona

Nie planowałem tego robić w pierwszym miesiącu, ale udało się znacząco poprawić stronę pod kątem szybkości. Została przeniesiona na Oxygen, który jest znacznie lżejszy niż Elementor, co widać na poniższych zrzutach z szybkości przed i po modernizacji.

Taka była wcześniejsza prędkość strony:stara prędkość strony - gtmetrix

stara prędkość strony - komputery
stara prędkość na komputery

 

stara prędkość strony - mobilne
stara prędkość na urządzenia mobilne

 

W skrócie: Masakra 🙂 Zwłaszcza prędkość na urządzenia mobilne jest tragiczna. Odnośnie wpływu prędkości strony na pozycjonowanie są różne opinie. Na pewno lepiej jest jak strona chodzi szybciej niż wolniej, zwłaszcza pod kątem użytkownika. Tak wygląda prędkość witryny po zmianach:

nowa prędkość strony - gtmetrix

nowa prędkość strony - komputery
nowa prędkość na komputery
nowa prędkość strony - mobilne
nowa prędkość na urządzenia mobilne

Jak chcecie możecie sami sprawdzić prędkość strony Pozycjonerzy24.pl lub swojej własnej poprzez narzędzia: Google Speed Test i GTMetrix – Radziłbym bardziej patrzeć na GTMetrix, ale super jak w obu narzędziach strona wypada dobrze.

W maju zamierzam dodać tylko dwie publikacje na blogu. Zobaczymy dzięki temu czy szybkość strony jakkolwiek wpłynie na wzrost aktualnych pozycji strony. Do pozyskiwania backlinków powrócę najwcześniej w połowie czerwca. Pozycje strony w kwietniu wyglądały następująco:

widoczność strony kwiecień 2020

Najbardziej mnie zaskoczył wzrost na frazę skuteczne pozycjonowanie która aktualnie buja się pomiędzy 10-12 pozycją. Pozycjonowanie Warszawa i pozycjonowanie stron Warszawa są cały czas daleko poza TOP 10. Szacuję że do połowy czerwca skoki w pozycjach się ustabilizują. Dlatego kolejna publikacja artykułu będzie 1 lipca (po 3 miesiącach działania strony).

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *