Stworzenie strony i pozyskanie klientów dla partnera biznesowego w zamian za ustaloną stawkę za każdego potencjalnego klienta
Nie posiadasz kapitału na marketing? Daj mi znać. Jeśli Twój projekt mnie zainteresuje, to mogę go rozkręcić w rozliczeniu za określony przez nas wspólnie efekt.
Start projektu
01.02.2023
Koniec projektu
01.02.2025
Zainwestowano
7285.29 zł
Przychód
0 zł
W marcu poszedł test z linkami, który dopiero 30 kwietnia się skończył, więc specjalnie nie linkowałem tego projektu. Na przestrzenii dwóch miesięcy poszło łącznie 375 linków z bardzo słabych i tanich lokalizacji (za 375 zł brutto więc wiadomo). Na ten moment zaindeksowanych jest raptem 4,1% tych linków:
Chcę przetestować jeden z nowych system do indeksacji, aby zobaczyć dwie rzeczy:
W kwietniu zeżarło 986 zł netto. Zero konwersji, zero przychodów, raptem 20 nowych użytkowników...Dno i trzy metry mułu 🙂 . Test się skończy i solidnie przypie***lę w ten projekt mocnymi linkami, żeby go podciągnąć. Najważniejsze słowa kluczowe są jeszcze daleko w dupie, więc jest nad czym pracować:
W maju ogarnę parę poprawek od środka i odpalę reklamy sponsorowane tak na ok. 1000 zł netto. Oczekuję przy takim budżecie zwrotu na poziomie min. 2000 zł netto, a jak wyjdzie? Czas pokaże 🙂
Nie ma fajerwerków, dużego wzrostu widoczności ani efektów, którymi można by się pochwalić. W kwietniu doszlifujemy stronkę i i skorzystam z reklam sponsorowanych, aby przyspieszyć generowanie przychodów z projektu, ponieważ SEO będzie nabierać tempa dłużej niż pierwotnie szacowałem.
Pozycjonowanie (treści + linkowanie) = 1340,51 zł netto - Cały czas idzie budżet znacznie niższy niż pierwotnie zakładałem. Musze mocniej ten projekt docisnąć, bo tylko delikatnie się turla przez ten brak dopompowania pieniędzy. Obiecuję poprawę w maju, bo w kwietniu testuję na tym projekcie pewne rozwiązanie, które wymusza na mnie całkowity brak inwestowania w linkowanie zewnętrzne.
Duże nadzieje pokładam tutaj w działaniu które za 3/4 miesiące ma zostać wdrożone na stronie. Pokażę pozycje, ale z góry uprzedzam, że jest słabiutko strasznie:
Mówiłem, że z butów nie wyrywa 🙂 . Kwiecień jeszcze muszę przeczekać, bo testuję pewne rozwiązanie na tym projekcie, ale w maju...Tak docisnę tutaj z działaniami, że w czerwcu będzie już co pokazać 🙂 . Później w lipcu/sierpniu wdrożę działania od środka, które pozwolą najważniejszym słowom kluczowym doturlać się w okolicach TOP 10.
Na ten moment praktycznie ZERO RUCHU...Bo niby skąd ma być ten ruch? Za mały budżet, ale to obiecuję poprawę od maja (po zakończeniu testu). Niestety jak budżet jest za mały, to właśnie tak wyglądają efekty...i to w każdym działaniu marketingowym
Jak na fakt, że nie minął jeszcze nawet pierwszy miesiąc ogarniania (jeszcze luty się nie skończył jak robię aktualizację, ale nie ma co czekać), to jestem mega zajebiście zadowolony z wyników. Zastosowałem tutaj ciekawy manewr taktyczny, który na dzień dzisiejszy szkodzi rozbujaniu strony pod kątem przebicia się na najważniejsze słowo kluczowe, czyli pogrzeby warszawa.
Ostatecznie ten ”błąd” w odpowiednim czasie zamieni się w dopalanko, które pozwoli mi przebić się ostro w pozycjach, ale odpalę to nie wcześniej niż za 5 miesięcy. Więc na ten moment sam sobie szkodzę, ale ostatecznie przyniesie mi to zwycięstwo i konkurencja będzie mega zaskoczona takim nagłym skokiem pozycji 🙂 .
Koszty luty 2023:
Pękło więc 1918,43 zł netto (zakładałem 3000 zł netto), a przychód 0 zł (zakładałem 4000 zł netto, ale to dzięki reklamie sponsorowanej z której na razie nie korzystam). Nie mam takiego parcia, żeby jak najszybciej ten projekt zaczął zarabiać, więc mnie to nie boli 🙂 .
Na koniec wrzucam jak wygląda sytuacja z pozycjami na dzień 26.02.2023 rok:
W kolejnej aktualizacji za miesiąc już wrzucę jak wyglądają pozycje w innych dzielnicach. Ogólnie tam też wszystko jest jeszcze daleko poza TOP 10, ale w tak krótkim czasie nie ma co oczekiwać wodotrysków. Ciśniemy dalej.
Poszło jeszcze 1075,35 zł dodatkowo 🙂 . Z tego na treści 980,64 zł i 94,71 zł na reklamy Google Ads w celu sprawdzenia szacunkowej konwersji w obecnej, mocno niedoszlifowanej postaci. Widoczność na starcie w organikach - standardowo - kiepściutka.
Już w styczniu zaplanowane jest dowalenie treścią pod kątem słów kluczowych ”zakład/dom pogrzebowy Warszawa + dzielnica” i nie będą to strony, tylko aktualizowane co kilka miesięcy artykuły. Tak po 6-9 miesiącach zostanie to scalone w jedną, MEGA konkretną stronę i powinno pięknie się wbić na wszystkie słowa kluczowe generujące wartościowy ruch.
CIEKAWOSTKA: Zakładałem, że w lutym uderzę tutaj z płatną reklamą Google Ads za 2000 zł, ale ten budżet przerzucam na linkowanie zewnętrzne. Jak tylko Kuba (copywriter z zespołu RIKONA) ogarnie treści pod kątem fraz lokalnych, to chcę to jak najszybciej dopalić.
Inna kwestia, że trochę szkoda walić w płatne reklamy Google Ads jak dzięki lepiej dopasowanej treści, koszt kliknięć będzie mniejszy, a sama konwersja powinna się trochę poprawić 🙂 . Standardowo jak to na początku...nie mam zbyt wiele do pokazania, poza tym, że projekt zjada pieniądze.
Udało mi się upolować domenę pogrzebywarszawa.pl więc postanowiłem pomóc klientowi mocniej rozkręcić jego biznes. Cały marketing leży po mojej stronie. Zakład pogrzebowy ma tylko obsługiwać klientów. Nie jest to duże wyzwanie pod kątem SEO, ale czasami zgadzam się na taką formę współpracy, żeby pomóc swoim klientów.
Nie jestem zadowolony z tej symulacji finansowej projektu, ale brałem pod uwagę - standardowo - pesymistyczny wariant i dokładnie tak się to prezentuje.
Jak odejmiemy od tego 1965 zł (koszt uruchomienia projektu bez treści), to w pierwszym roku dochód brutto wyniesie 2535 zł. Wszystko zależy od tego czy główne cele tego projektu zostaną spełnione.
Jeżeli faktycznie okaże się, że reklama sponsorowana działa słabo, to budżet zasili pozycjonowanie i szybciej pojawią się klienci z wyników organicznych. Już po pierwszym miesiącu będzie wiadomo w którą stronę iść z tym projektem. Walczymy 🙂