Przemyślane Zarabianie

Zakład pogrzebowy Warszawa

Opis projektu

Stworzenie strony i pozyskanie klientów dla partnera biznesowego w zamian za ustaloną stawkę za każdego potencjalnego klienta

Chcesz rozkręcić swój biznes?

Nie posiadasz kapitału na marketing? Daj mi znać. Jeśli Twój projekt mnie zainteresuje, to mogę go rozkręcić w rozliczeniu za określony przez nas wspólnie efekt.

kontakt ze mną

Start projektu

01.02.2023

Koniec projektu

01.02.2025

Zainwestowano

10156.55 zł

Przychód

0 zł

bilans
-10 157 zł
data aktualizacji
02.08.2023
skarbonka

Oś czasu

2 sierpnia 2023

Za wiele się tutaj nie działo, ale nadeszła pora dokręcić projekt 🙂 Już sporo fajnych słów kluczowych wpadło w okolice TOP 30 więc można go docisnąć i wbić się na słowa kluczowe generujące potencjalnych klientów.

Mam problem z klientem, pod który docelowo powstał ten projekt. Mocno nadwrężył moje zaufanie, a więc jak tylko projekt się rozpędzi to poszukam nowego zakładu pogrzebowego do współpracy. O wyjście na plus się nie martwię, bo wypozycjonowana strona to rarytas 🙂 . Chętnych nie powinno zabraknąć na wynajęcie strony lub zakup.

Na ten moment widoczność projektu w wynikach organicznych Google wygląda tak:

Takie jeszcze 3-4 miesiące pozycjonowania przy budżecie 2000 zł netto i projekt powinien zacząć generować przychody. Widzę, że dużo tutaj nie brakuje więc można docisnąć temat.

Podsumowanie projektu na dzień: 2 sierpnia 2023

Zainwestowano

10156.55 zł

Przychód

0 zł

1 czerwca 2023

W końcu zaczęło delikatnie się ruszać w jedynie słusznym kierunku - DO GÓRY 🙂 . Nie było jeszcze żadnej konwersji, ale - zakładając, że dalej będzie tak szło - to za 2/3 miesiące z samych wyników organicznych będzie cukierkowo.

W symulacji zakładałem, że będą chodzić reklamy sponsorowane Google Ads i już projekt by generował dochody. Jeszcze z tym poczekam, bo wykruszył mi się partner biznesowy i muszę znaleźć inną firmę, która będzie chciała płacić za leady wygenerowane ze strony internetowej.

Liczby istotne dla tego projektu w maju 2023

  • 1892,26 zł netto - Poszło na działania SEO (copywriting + linkowanie)
  • 0 zł netto - Przychód dalej bez zmian, ale już bliżej jak dalej.

Zdecydowałem się na ten projekt, żeby pomóc klientowi rozwinąć jego biznes. Nie wyszło, ale projekt został i mam 2/3 miesiące na znalezienie innego partnera biznesowego 🙂 . Na ten moment nie zostały wsadzone duże pieniądze w projekt i powinienem bez większych problemów znaleźć firmę do współpracy. Czy faktycznie tak będzie? Przekonamy się w lipcu, bo w czerwcu nie znajdę na to czasu.

Bawimy się dalej 🙂

Podsumowanie projektu na dzień: 1 czerwca 2023

Zainwestowano

9177.55 zł

Przychód

0 zł

30 kwietnia 2023

W marcu poszedł test z linkami, który dopiero 30 kwietnia się skończył, więc specjalnie nie linkowałem tego projektu. Na przestrzenii dwóch miesięcy poszło łącznie 375 linków z bardzo słabych i tanich lokalizacji (za 375 zł brutto więc wiadomo). Na ten moment zaindeksowanych jest raptem 4,1% tych linków:

Chcę przetestować jeden z nowych system do indeksacji, aby zobaczyć dwie rzeczy:

  • Jak dobrze indeksuje linki ze słabych lokalizacji (widziałem dużo gorsze, ale nie jest to nawet 3 klasa).
  • Ile od momentu indeksacji takie słabe linki cokolwiek dadzą przy trudniejszych słowach kluczowych.

W kwietniu zeżarło 986 zł netto. Zero konwersji, zero przychodów, raptem 20 nowych użytkowników...Dno i trzy metry mułu 🙂 . Test się skończy i solidnie przypie***lę w ten projekt mocnymi linkami, żeby go podciągnąć. Najważniejsze słowa kluczowe są jeszcze daleko w dupie, więc jest nad czym pracować:

W maju ogarnę parę poprawek od środka i odpalę reklamy sponsorowane tak na ok. 1000 zł netto. Oczekuję przy takim budżecie zwrotu na poziomie min. 2000 zł netto, a jak wyjdzie? Czas pokaże 🙂

Podsumowanie projektu na dzień: 30 kwietnia 2023

Zainwestowano

7285.29 zł

Przychód

0 zł

31 marca 2023

Nie ma fajerwerków, dużego wzrostu widoczności ani efektów, którymi można by się pochwalić. W kwietniu doszlifujemy stronkę i i skorzystam z reklam sponsorowanych, aby przyspieszyć generowanie przychodów z projektu, ponieważ SEO będzie nabierać tempa dłużej niż pierwotnie szacowałem.

Koszty marzec 2023:

Pozycjonowanie (treści + linkowanie) = 1340,51 zł netto - Cały czas idzie budżet znacznie niższy niż pierwotnie zakładałem. Musze mocniej ten projekt docisnąć, bo tylko delikatnie się turla przez ten brak dopompowania pieniędzy. Obiecuję poprawę w maju, bo w kwietniu testuję na tym projekcie pewne rozwiązanie, które wymusza na mnie całkowity brak inwestowania w linkowanie zewnętrzne.

Duże nadzieje pokładam tutaj w działaniu które za 3/4 miesiące ma zostać wdrożone na stronie. Pokażę pozycje, ale z góry uprzedzam, że jest słabiutko strasznie:

zakład pogrzebowy pozycje marzec 2023
pozycje marzec 2023

Mówiłem, że z butów nie wyrywa 🙂 . Kwiecień jeszcze muszę przeczekać, bo testuję pewne rozwiązanie na tym projekcie, ale w maju...Tak docisnę tutaj z działaniami, że w czerwcu będzie już co pokazać 🙂 . Później w lipcu/sierpniu wdrożę działania od środka, które pozwolą najważniejszym słowom kluczowym doturlać się w okolicach TOP 10.

Na ten moment praktycznie ZERO RUCHU...Bo niby skąd ma być ten ruch? Za mały budżet, ale to obiecuję poprawę od maja (po zakończeniu testu). Niestety jak budżet jest za mały, to właśnie tak wyglądają efekty...i to w każdym działaniu marketingowym

Podsumowanie projektu na dzień: 31 marca 2023

Zainwestowano

6299.29 zł

Przychód

0 zł

26 lutego 2023

Jak na fakt, że nie minął jeszcze nawet pierwszy miesiąc ogarniania (jeszcze luty się nie skończył jak robię aktualizację, ale nie ma co czekać), to jestem mega zajebiście zadowolony z wyników. Zastosowałem tutaj ciekawy manewr taktyczny, który na dzień dzisiejszy szkodzi rozbujaniu strony pod kątem przebicia się na najważniejsze słowo kluczowe, czyli pogrzeby warszawa.

Ostatecznie ten ”błąd” w odpowiednim czasie zamieni się w dopalanko, które pozwoli mi przebić się ostro w pozycjach, ale odpalę to nie wcześniej niż za 5 miesięcy. Więc na ten moment sam sobie szkodzę, ale ostatecznie przyniesie mi to zwycięstwo i konkurencja będzie mega zaskoczona takim nagłym skokiem pozycji 🙂 .

Koszty luty 2023:

  • Copywriting: 958, 43 zł netto --> Strona puchnie pod kątem treści, a staramy się, żeby wszystko kręciło się wokół pogrzebów pod kątem Warszawy lub dzielnic w Warszawie. Copywriter musi się mocno gimnastykować.
  • Pozycjonowanie: 960 zł netto --> Delikatnie na starcie. Treści są solidnie dopieszczone, więc poczekam i przeanalizuję jak to się przełoży na wyniki tak po dwóch miesiącach działań SEO.
  • Reklamy sponsorowanie: 0 zł netto -->Jeszcze nie mieliśmy czasu dopieścić paru błędów pod kątem technicznym, więc sobie odpuściłem. W marcu dopiero doszlifujemy delikatnie stronę, więc reklamy w Google Ads ruszą dopiero pewnie od kwietnia.

Pękło więc 1918,43 zł netto (zakładałem 3000 zł netto), a przychód 0 zł (zakładałem 4000 zł netto, ale to dzięki reklamie sponsorowanej z której na razie nie korzystam). Nie mam takiego parcia, żeby jak najszybciej ten projekt zaczął zarabiać, więc mnie to nie boli 🙂 .

Na koniec wrzucam jak wygląda sytuacja z pozycjami na dzień 26.02.2023 rok:

Pozycje na dizeń 26.02.2023

W kolejnej aktualizacji za miesiąc już wrzucę jak wyglądają pozycje w innych dzielnicach. Ogólnie tam też wszystko jest jeszcze daleko poza TOP 10, ale w tak krótkim czasie nie ma co oczekiwać wodotrysków. Ciśniemy dalej.

Podsumowanie projektu na dzień: 26 lutego 2023

Zainwestowano

4958.78 zł

Przychód

0 zł

6 lutego 2023

Poszło jeszcze 1075,35 zł dodatkowo 🙂 . Z tego na treści 980,64 zł i 94,71 zł na reklamy Google Ads w celu sprawdzenia szacunkowej konwersji w obecnej, mocno niedoszlifowanej postaci. Widoczność na starcie w organikach - standardowo - kiepściutka.

Zakład pogrzebowy Warszawa Mokotów
Pozycje pod kątem wyszukiwania w Warszawie

Już w styczniu zaplanowane jest dowalenie treścią pod kątem słów kluczowych ”zakład/dom pogrzebowy Warszawa + dzielnica” i nie będą to strony, tylko aktualizowane co kilka miesięcy artykuły. Tak po 6-9 miesiącach zostanie to scalone w jedną, MEGA konkretną stronę i powinno pięknie się wbić na wszystkie słowa kluczowe generujące wartościowy ruch.

CIEKAWOSTKA: Zakładałem, że w lutym uderzę tutaj z płatną reklamą Google Ads za 2000 zł, ale ten budżet przerzucam na linkowanie zewnętrzne. Jak tylko Kuba (copywriter z zespołu RIKONA) ogarnie treści pod kątem fraz lokalnych, to chcę to jak najszybciej dopalić.

Inna kwestia, że trochę szkoda walić w płatne reklamy Google Ads jak dzięki lepiej dopasowanej treści, koszt kliknięć będzie mniejszy, a sama konwersja powinna się trochę poprawić 🙂 . Standardowo jak to na początku...nie mam zbyt wiele do pokazania, poza tym, że projekt zjada pieniądze.

Podsumowanie projektu na dzień: 6 lutego 2023

Zainwestowano

3040.35 zł

Przychód

0 zł

22 stycznia 2023

Udało mi się upolować domenę pogrzebywarszawa.pl więc postanowiłem pomóc klientowi mocniej rozkręcić jego biznes. Cały marketing leży po mojej stronie. Zakład pogrzebowy ma tylko obsługiwać klientów. Nie jest to duże wyzwanie pod kątem SEO, ale czasami zgadzam się na taką formę współpracy, żeby pomóc swoim klientów.

STRATEGIA BIZNESOWA PROJEKTU W 2023 ROKU

  • Szacunkowa inwestycja wyniesie 52 000 zł netto (12 000 zł netto copywriting, 22 000 zł reklamy Google Ads, 18 000 zł pozycjonowanie)
  • Szacunkowe przychody wyniosą 56 500 zł netto (prowizja od zakładu pogrzebowego od pozyskanych klientów).

Nie jestem zadowolony z tej symulacji finansowej projektu, ale brałem pod uwagę - standardowo - pesymistyczny wariant i dokładnie tak się to prezentuje.

symulacja biznesowa zakładu pogrzebowego

Jak odejmiemy od tego 1965 zł (koszt uruchomienia projektu bez treści), to w pierwszym roku dochód brutto wyniesie 2535 zł. Wszystko zależy od tego czy główne cele tego projektu zostaną spełnione.

Najważniejsze cele projektu w 2023 roku

  • Kosz pozyskania klienta z reklam sponsorowanych Google wyniesie maksymalnie 250 zł netto - Z informacji od klienta wiem tyle, że reklamy sponsorowane nie działają wcale 😛 Przekonam się na własnej skórze czy to prawda.
  • W 10 miesiącu pozyskać dwóch klientów z wyników organicznych, w 11 miesiącu trzech klientów, w 12 miesiącu czterech klientów - Bardzo niskie oczekiwania.

Jeżeli faktycznie okaże się, że reklama sponsorowana działa słabo, to budżet zasili pozycjonowanie i szybciej pojawią się klienci z wyników organicznych. Już po pierwszym miesiącu będzie wiadomo w którą stronę iść z tym projektem. Walczymy 🙂

Podsumowanie projektu na dzień: 22 stycznia 2023

Zainwestowano

1965 zł

Przychód

0 zł

Logo Przemyślane Zarabianie - białe
Na blogu prezentowane są subiektywne, prywatne opinie autora. Nie stanowią one rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715).
Polityka prywatności
Współpraca ze mną
więcej informacji
Copyright@ 2022 - Wszelkie prawa zastrzeżone
PROJEKT I MARKETING:
rikona