Przemyślane Zarabianie

SegregujOlej.pl - Projekt Wspierający Ekologię (wywiad)

avatar michael onedollar
Autor
Michael OneDollar
Przedsiębiorca od ponad 10 lat. Ekspert do spraw marketingu i sprzedaży. Z bloga dowiesz się o moim podejściu do zarabiania, oszczędzania i inwestowania. Bez upiększania. Brutalna rzeczywistość 
Podsumowanie

Wywiad z panią Dominiką Kaletovą, która odpowiada za rozwój wspaniałego i innowacyjnego projektu ekologicznego. Na ten moment projekt nie generuje jeszcze dochodów, ale nie zawsze pieniądze są – i powinny być – na pierwszym planie.

Skąd pomysł na projekt Segreguj Olej?

Dominika: W związku z tym, że jesteśmy firmą ekologiczną, która stara się dbać o nasze środowisko, o naszą planetę – nie chcemy się zatrzymać tylko na odbiorze zużytego oleju z lokali gastronomicznych. Widzimy potencjał również w gospodarstwach domowych, gdzie gotuje się na co dzień. Mieszkańcy tak naprawdę nie wiedzą, że zużyty olej, który zostaje po gotowaniu, jest odpadem, którego nie powinni wylewać do zlewu czy toalety. Okres covidowy pokazał nam, że nie możemy skupiać się tylko na oleju z restauracji, ale powinniśmy również odbierać olej od mieszkańców.

Wasza firma odbiera olej i co się z nim dalej dzieje?

Olej transportujemy do naszej fabryki, która znajduje się w Czechach. Tam jest oczyszczany od resztek jedzenia i przetwarzany na komponent do biopaliw, który wykorzystywany jest w przemyśle samochodowym oraz lotniczym. A więc powstają paliwa drugiej generacji.

Rozumiem, że w Polsce są rozstawiane pojemniki do zbierania olejów. Ile takich pojemników już można znaleźć w Polsce?

Dominika: W Polsce aktualnie stoją 723 pojemniki przeznaczone do segregacji zużytego oleju i tłuszczu jadalnego. Do tej pory skupialiśmy się na województwach śląskim i małopolskim. W tym roku chcielibyśmy rozmieścić pojemniki również w innych województwach.

Z jakimi problemami zmaga się projekt Segreguj Olej? Czy ciężko uświadomić społeczeństwo jak ważna jest segregacja oleju?

Dominika: W związku z tym, że w Polsce nie ma obowiązku segregacji zużytego oleju i tłuszczu jadalnego – na początku było bardzo ciężko. Żeby projekt SegregujOlej.pl mógł działać w danej gminie lub mieście, trzeba mieć zgodę urzędu. Po akceptacji podpisuje się umowę z gminą, która wyznacza miejsca, gdzie mają stać pojemniki przeznaczone na ten rodzaj odpadów.

Na początku dużym wyzwaniem podpisać umowę z gminą i wytłumaczyć, dlaczego projekt wdrażamy jeszcze przed wejściem ustawy o segregacji zużytego oleju jadalnego. Teraz już jest prościej. Natomiast kolejnym wyzwaniem jest uświadamianie i edukacja mieszkańców, że segregacja oleju ma sens.

Mieszkańcy Polski dopiero uczą się segregować papier, szkło i plastik, więc segregowanie kolejnego odpadu jest dla nich problemem. Jednak mamy świadomość, że nauczenie czegoś nowego mieszkańców to długotrwały proces. Tak jak mieszkańcy uczą się segregować, tak my uczymy się cierpliwości 😊.

Jaki macie plan na rozwinięcie tego projektu?

Dominika: Po pierwsze - na pewno chcemy rozmieścić jak najwięcej pojemników po całej Polsce – tak, by każdy mieszkaniec miał do pojemnika blisko. Po drugie - zbierać dużo oleju. Po trzecie - uświadomić mieszkańców Polski, że zużyty olej jadalny to odpad, który również powinno się segregować jak papier, szkło i plastik 😊.

Bardzo dziękuję za poświęcony czas i życzę odniesienia sukcesu. To bardzo ciekawy projekt i będę bacznie obserwował jego rozwój.

Dominika: Dziękuję i życzę miłego dnia.

Kilka słów ode mnie odnośnie projektu SegregujOlej.pl

Bez bicia przyznaję się, że sam nie byłem świadomy tego jak ważna jest segregacja oleju 🙁 . Tutaj znajdziesz aktualną mapę z pojemnikami, do których można oddać olej kuchenny. Zobacz, jaką drogę pokonuje olej oddany do pojemnika i jak ogromne korzyści ma to dla środowiska:

GENIALNY I INNOWACYJNY PROJEKT. Rzadko trafiam na projekty, które swoim potencjałem wyrywają mnie z klapek, a właśnie taki jest ten projekt 🙂 . Po więcej informacji odsyłam na stronę internetową segregujolej.pl .

Będę mega wdzięczny za udostępnienie artykułu:

avatar michael onedollar
Autor
Michael OneDollar
Przedsiębiorca od ponad 10 lat. Ekspert do spraw marketingu i sprzedaży. Z bloga dowiesz się o moim podejściu do zarabiania, oszczędzania i inwestowania. Bez upiększania. Brutalna rzeczywistość

Zobacz podobne artykuły

Blog finansowy inny niż wszystkie

Nie jestem milionerem. Nie mieszkam w 400 metrowym apartamencie z widokiem na ocean. Nie mam lamborghini, złotego zegarka czy najnowszego iPhone'a. Kim więc jestem, żeby prowadzić blog finansowy? Co sprawia,...

Pozostałe artykuły

Milionerzy z kartonowego pałacu - nie daj się zrobić w jajo!

Kim jest osoba, którą określam jako "Milioner z kartonowego pałacu"? To osoba, która na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie majętnej,...

Jak oszczędność wpływa negatywnie na zarabianie pieniędzy

Jak to jest, że optymalizacja wydatków w biznesie, może mieć negatywny wpływ na zarabianie pieniędzy? Przecież im mniejsze koszty funkcjonowania...

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym - 6 kroków

Odpalić sklep internetowy w dzisiejszych czasach to nic wielkiego. Można to zrobić za ”grosze” w oparciu o SaaS (Software as...

3 kluczowe elementy do wyznaczenia w biznesie i marketingu, które TRZEBA ZNAĆ

Marketing nie działa. Biznes się nie spina. Nawet odchudzanie nie idzie według planu. Why??? Wszechświat się na Ciebie nie uwziął...

Delegowanie zadań - NITRO do rozpędzenia Twojego biznesu

Większość przedsiębiorców na samym początku jest takim trochę człowiekiem-ośmiornicą. Własnymi siłami prowadzi się media społecznościowe, reklamy, pisze artykuły, ogarnia papiery,...

Własny biznes - oczekiwania vs rzeczywistość

W wieku 25 lat odpaliłem jednoosobową działalność gospodarczą (dokładnie było to 3 stycznia 2011 roku). Miałem genialny pomysł na biznes....

Logo Przemyślane Zarabianie - białe
Na blogu prezentowane są subiektywne, prywatne opinie autora. Nie stanowią one rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715).
Polityka prywatności
Współpraca ze mną
więcej informacji
Copyright@ 2022 - Wszelkie prawa zastrzeżone
PROJEKT I MARKETING:
rikona