przemyslanezarabianie-logo

Wywiad z właścicielem marki Kreator Artystyczny

Data publikacji:
7 maja 2021

Rozmawiałem ostatnio z właścicielem młodej marki Kreator Artystyczny, która specjalizuje się w tworzeniu personalizowanych produktów z drewna. Dlaczego właśnie taka branża? Skąd znajdują inspiracje na produkty? W jaki sposób pozyskują klientów? Jak zamierzają walczyć z konkurencją? Odpowiedzi na te istotne w biznesie pytania - i wiele więcej - znajdziesz w wywiadzie. Miłego czytania 🙂

Michał Lembicz: Cześć Łukasz, na wstępie powiedz coś więcej o swoim biznesie? Jak się zaczęła ta przygoda? Dlaczego właśnie taka branża?

Łukasz Bandych (Kreator Artystyczny): Cześć! Cała przygoda z Kreatorem Artystycznym to wypadkowa kilku zdarzeń i możliwość połączenia ich z naszymi pasjami i umiejętnościami. Jeszcze przed pandemią, powstała myśl o stworzeniu swego rodzaju huba, łączącego kilka gałęzi branży kreatywnej. Nasze znajomości, wykształcenie i zainteresowanie dziedzinami artystycznymi pozwoliło nam myśleć o takiej ścieżce.

Pandemia jednak dość szybko zweryfikowała rynek i wyznaczyła nowe trendy, przez co musieliśmy skupić się na jednym kierunku, który będzie potrafił obronić się w tych trudnych czasach, dlatego postawiliśmy na sklep online z unikatowymi produktami i usługami, zasadniczo pod uniwersalnego klienta.

Dekoracje, dodatki, zabawki, prezenty, gadżety, sprzęt specjalistyczny, części zamienne, materiały firmowe… Do tego odbiorca – dziecko, starzec, szef, para młoda, kawaler, przyszła mama, specjalista… Możliwości tak wiele, więc i pomysłów z każdą sekundą przybywa.

Co prawda nie wynaleźliśmy koła na nowo, ale w naszych działaniach postawiliśmy na indywidualnego odbiorcę, któremu staramy się zapewnić produkt, którego nie otrzyma nigdzie indziej. To właśnie wyróżnia nas na tle dość pokaźnej konkurencji – nie powielamy schematów, a przynajmniej mocno się o to staramy 😛

Michał Lembicz: Biznes nie działa długo, a już na stronie sklepu jest sporo fajnych produktów. Skąd czerpiesz inspirację i siłę na te działania, bo domyślam się, że od pomysłu do realizacji danego projektu długa droga?

Łukasz Bandych (Kreator Artystyczny): Inspirację czerpiemy głównie z trzech źródeł:

Po pierwsze, analizujemy rynek pod kątem konkurencji, starając się odróżniać naszymi produktami. Wiele firm, powiela tylko schematy lub bezpardonowo zżyna od siebie nawzajem. Dla nas nie jest to ani uczciwe, ani atrakcyjne, a już na pewno nie daje żadnej satysfakcji!

Wyobraź sobie, że wymyślasz i projektujesz lampkę dla klienta, który chce ją podarować dziecku. Zaangażowany rodzic, chrzestny czy inna osoba szukająca właśnie takiego produktu, w pierwszej kolejności nie chce iść do pierwszego lepszego sklepu i kupić lampki, którą ma co 5 czy co 10 dziecko w Polsce. Kupujący zawsze dąży do tego, aby był to prezent wyjątkowy, a najlepiej niepowtarzalny, bo większości z nas większą radość sprawia obdarowywanie niż bycie obdarowanym. Chcemy, aby to właśnie nasz prezent był tym najfajniejszym, najulubieńszym i najoryginalniejszym – czyż nie jest tego wart uśmiech dziecka? Takie myślenie, daje nam energię do działania, gdyż mamy przekonanie, że za każdym produktem, który realizujemy, tworzy się jakaś nowa historia z happy endem, czyli niekryta, szczera radość z drobiazgu, który wyszedł spod naszej ręki.

Po drugie, rozmawiamy z klientami i wsłuchujemy się w ich zapotrzebowania. To istna skarbnica wiedzy i pomysłów! Jesteśmy otwarci na nowatorskie projekty i indywidualne realizacje osób, które do nas piszą lub dzwonią, gdyż płyną one najczęściej z serca, dzięki czemu mają w sobie ten magiczny pierwiastek, biorący się z potrzeby zaspokojenia nie tylko ciała, ale i duszy! Dzięki temu, stale dowiadujemy się czegoś nowego o tym, jak można wyrazić swoje emocje czy przywiązanie, dzięki unikatowej drobnostce czy personalizowanemu gadżetowi.

Po trzecie, inspiracje przychodzą z głowy, czyli (jak mawiał klasyk) z niczego ;P Nasze zainteresowanie sztuką, filmem, muzyką i innymi dziedzinami kulturalnymi w połączeniu z umiejętnościami manualnymi, jak obróbka graficzna czy rękodzielnictwo dają nam szeroki wachlarz pomysłów na kolejne produkty. Niezastąpione przy tym, jest także grono naszych przyjaciół, zarówno tych którzy mają podobne zainteresowania, jak nasze, jak i tych, którzy myślą zupełnie odwrotnie.

Co chwile dowiadujemy się o nowych trendach w zabawkach dla dzieci, w prezentach na rocznicę ślubu, baby shower czy wieczór kawalerski. Często sami byśmy na to nie wpadli, więc otwarta głowa, obserwacja i rozmowy to niezastąpiony doradca przy tworzeniu nowinek czy urozmaicaniu produktów, które już zaistniały w przestrzeni publicznej.

Michał Lembicz: Jak zamierzasz walczyć z konkurencją oferującą podobne produkty w niższej cenie? Co wyróżnia markę Kreator Artystyczny na tle konkurencji?

Łukasz Bandych (Kreator Artystyczny): Myślę, że powierzchownie odpowiedziałem na to pytanie w poprzednich punktach, niemniej na pewno nie chcemy wyłącznie płynąć z nurtem. Nie mówię tutaj o płynięciu pod prąd, bo na to w tej branży raczej nie ma miejsca, ale z pewnością chcemy szukać kolejnych odnóg tej rwącej rzeki i zakotwiczyć się w miejscu, gdzie znajdziemy swoją zatokę.

Jakość i kontakt z klientem to takie oczywistości, o których nie będę tutaj dywagował, bo bez tego nawet nie pomyślelibyśmy o zakładaniu naszej marki. To co istotne, to zbudowanie zaufania na zasadzie uczciwości i grania fair play. Chcemy, aby nasi przyszli lub obecni klienci, którzy robią u nas swoje zakupy, czuli się z czasem jak w zaprzyjaźnionym osiedlowym czy pobliskim sklepie spożywczym, do którego chodzą codziennie po pieczywo, gdzie obsługuje ich znajoma ekspedientka i gdzie mogą zamienić zawsze dwa zdania lub pożalić się na pogodę 😛 Chcemy mieć pewność, że do nas wrócą, bo nas znają i wiedzą, że nie zawiodą się na naszej marce.

Podsumowując, wierzymy, że uczciwość, zaufanie i wzajemna relacja z klientem same się obronią w tej nierównej walce z konkurencją 😉 Uprzedzając także pytanie: tak, wierzymy także, że nie jest to naiwność, ale coś prawdziwego i szczerego.

Michał Lembicz: Myślisz, że jak walka z koronawirusem się skończy to wpłynie to pozytywnie czy negatywnie na sprzedaż w Twojej firmie?

Łukasz Bandych (Kreator Artystyczny): Dzisiaj niczego nie możemy być pewni. Koronawirus zmienił nasz tok myślenia o przyziemnych sprawach i postawił wszystko na głowie, aby przewartościować dotychczasowe postrzeganie świata. Niemniej, przez ostatni rok wyciągnęliśmy pewne wnioski i nauczyliśmy się mniej lub bardziej, żyć w tym nowym porządku. Dlatego też, sądzę, że walka jako taka się nie skończy nagle i niepostrzeżenie, ale że jest to długotrwały proces z którym oswajamy się już od jakiegoś czasu. To powoduje, że musimy po prostu robić swoje i obserwować względny powrót do normalności.

Ruszają galerie, sieciówki, supermarkety. Z jednej strony czekamy na tę znaną nam rzeczywistość sprzed pandemii, z drugiej strony, nie do końca wiemy, czy jest ona nam rzeczywiście niezbędna? Czy przy tak długim zamknięciu, nie zwróciliśmy uwagi na inne kwestie? Tutaj właśnie rodzi się odpowiedź na zadane przez Ciebie pytanie.

Kreator Artystyczny oprócz sklepu online, ma także dwa miejsca z produktami w sklepach stacjonarnych. Jednym z nich jest sklep z unikatowymi akcesoriami i zabawkami dla dzieci – nasza znajoma właścicielka obawia się aktualnie otwarcia galerii handlowych, gdyż twierdzi, że popularność jej sklepu spadnie, bo ludzie będą chcieli mieć wszystko pod ręką i w jednym miejscu. Naszym zdaniem sytuacja może wyglądać z goła odmiennie – owszem, ludzie będą chcieli wrócić do galerii, dużych przestrzeni i podświadomie być „w tłumie”, ale z drugiej strony nauczyli się, że wiele rzeczy mogą nabyć lub załatwić online oraz że istnieją inne miejsca i sklepy, a niżeli te które znają z ogromnych domów towarowych.

Tutaj upatrujemy swoją szansę, mówiąc zarówno o sprzedaży online, jak i tej stacjonarnej.

Michał Lembicz: W jaki sposób pozyskujesz klientów na swoje produkty?

Łukasz Bandych (Kreator Artystyczny): Zaczęliśmy chyba jak każda młoda, rozwijająca się firma: od marketingu szeptanego i angażowania naszych znajomych oraz znajomych znajomych. Naszą wartością dodaną jest fakt, że jesteśmy w stanie sprostać wymaganiom każdej branży czy kategorii, co pozwoliło nam na samym początku nawiązać kilka fajnych kontaktów i stworzyć produkty, które z powodzeniem możemy markować jako Kreator Artystyczny.

Drugim krokiem był Instagram i pokazanie procesu wdrożenia Kreatora Artystycznego w życie. Teraz już na bieżąco informujemy o nowościach i o tym co aktualnie u nas słychać, ale istotne było właśnie pokazanie się od ludzkiej strony i zaprzyjaźnienie się z followersami.

Potem przyszedł Facebook równocześnie z platformą sklepową, codzienne posty i dojście do klienta poprzez nasze nowości i produkty, które wrzuciliśmy także na portale aukcyjne, bardziej na zasadzie reklamy a niżeli dodatkowego źródła sprzedaży.

Przyjdzie także czas na reklamy sponsorowane, ale jeśli miałbym jednym zdaniem odpowiedzieć na to jak pozyskujemy klientów na produkty, to odpowiedziałbym, że przez komunikację bezpośrednią oraz pośrednią.

Michał Lembicz: Co sprawia Ci najwięcej problemów w prowadzeniu biznesu, a które czynności sprawiają najwięcej radości?

Łukasz Bandych (Kreator Artystyczny): Dla ludzi z obszarów dziedzin artystycznych, ( a po takim obszarze się poruszamy, zresztą nie z przypadku 😉 ) największe trudności sprawiają zawsze kwestie zgoła przyziemne i obliczeniowe. Nie po drodze nam zawsze z zimnymi kalkulacjami, statystykami i materialnym podejściem do biznesu. Mamy świadomość, że na tym buduje się fundamenty i od tego zaczyna się wszelkie biznesy, dlatego też wiele czasu poświęciliśmy i nadal poświęcamy na stałe doszkalanie się we wszelkich narzędziach, które mają pomóc nam zwiększać sprzedaż i poprawiać na ogół niewidoczne błędy. Nadrabiamy te zaległości na ile tylko czas i chęci pozawalają. Drugą bolączką są siły przerobowe i ograniczony czas w ciągu dnia, tygodnia czy miesiąca… Jesteśmy rodzinną firmą z perspektywami na rozbudowę i poszerzenie działalności, jednakże sukces rodzi się w bólach i tego doświadczamy aktualnie co jakiś czas.

Drugą stroną medalu jest niewątpliwie pasja tworzenia i niepohamowana radość, kiedy widzisz opinie Twoich klientów, którzy właśnie wystawili Ci przemiły komentarz i 5 gwiazdek w Google. Człowiek dostaje od razu podwójnej energii do działania i wie, że jego czas i zaangażowanie nie poszły na marne.

Sam fakt możliwości uczestniczenia lub współpracy z dowolną branżą czy tematyką, otwiera przed nami niesamowite możliwości. Nasza ciekawość świata, idealnie odwzorowuje się w projektach, które możemy tworzyć dla dzieci, starców, specjalistów, prezesów czy mniejszych lub większych firm. To niesamowicie nakręca, kiedy dostajesz zapytanie lub zamówienie z branży o której nie masz zielonego pojęcia, ale wiesz, że jesteś w stanie sprostać ich oczekiwaniom!

Michał Lembicz: Jakie plany na przyszłość? W którą stronę zamierzasz rozwijać markę Kreator Artystyczny?

Łukasz Bandych (Kreator Artystyczny): Z pewnością będziemy chcieli powrócić do pomysłu wielkiej kreatorowej rodziny, kiedy sytuacja w kraju na świecie się ustabilizuje. Wizja połączenia dziedzin kulturalno-artystycznych pod jedną marką niesamowicie mnie podnieca i jest to pewnego rodzaju złoty graal do którego poszukiwań stale wracam, mając świadomość, że idealnego remedium na niedosyt artystyczny nigdy nie znajdę.

Tymczasem skupiamy się na tym, aby Kreator Artystyczny był kojarzony właśnie z nami – rodzinną, polską firmą, która potrafi sprostać pomysłom i wizjom naszych klientów. Sklep i nasze usługi to dopiero początek i kiedy tylko będziemy mogli postawić „ptaszka” przy tej działalności, czując totalne spełnienie, z pewnością rozpoczniemy nowe poszukiwania w pokrewnych dziedzinach. Może coś muzycznego? 😛

Z pewnością nie spoczniemy!

Michał Lembicz: Dzięki za wywiad i powodzenia.

Łukasz Bandych (Kreator Artystyczny): To My dziękujemy, że mogliśmy dać upust swoim przemyśleniom i odczuciom. Pozdrowienia od Kreatora!

Właściciela marki Kreator Artystyczny znam osobiście od wielu, wielu lat. Mocno trzymam kciuki za rozwój jego działalności. Poniżej zamieszczam kilka przykładowych produktów, ale więcej możecie znaleźć na stronie sklepu internetowego https://kreatorartystyczny.pl - Zachęcam do odwiedzin, a jak przyjdzie Wam do głowy ciekawy pomysł na produkt, to uderzajcie do Łukasza, z pewnością da radę przenieść wizję do rzeczywistości 🙂

Obecnie na stronie sklepu TRWA PROMOCJA! Do 9 maja 20% zniżki na wszystkie produkty. Coś wpadnie Ci w oko, to kup nim cena wróci do regularnej wartości.

Dużo więcej produktów znajdziecie na stronie https://kreatorartystyczny.pl - Zapraszam, bo mają naprawdę fajne pomysły 🙂

Sprawdź mój blog o marketingu 

Michał Lembicz
Prowadzę tego bloga od 1 sierpnia 2018 roku. Potrzebowałem motywacji do zmian na tle zarówno biznesowym jak i osobistym. Czy wyciągniesz z bloga jakieś wartości dodatnie? Nie wiem, ale super jak znajdziesz dla siebie coś wartościowego.

Skomentuj

Zobacz więcej o inwestycji:

18 kwietnia 2019
Unikam kosztownej spontaniczności i czasochłonnych niespodzianek

"Ja nie skoczę!? Ja nie skoczę!? Potrzymaj mi piwo!" - Ile to zajebistych przygód zaczynało się od "Ja nie dam rady?". Wszystko oczywiście po odpowiedniej dawce alkoholu 😉 Patrząc na siebie obiektywnie, stwierdzam że wiele osób może powiedzieć, że jestem nudny. Ciężko się z nimi nie zgodzić. Nigdy nie byłem wybitnie spontaniczny czy towarzyski. Od […]

2 kwietnia 2020
Już nie Michael OneDollar, ale Michał Lembicz - Czas zmian

Coś się kończy. Coś się zaczyna. Postanowiłem radykalnie zmodyfikować tego bloga i prowadzić go pod własnym imieniem i nazwiskiem. Pseudonim Michael OneDollar bardzo mi się podoba, ale w perspektywie długoterminowej więcej korzyści wizerunkowych i finansowych osiągnę "wychodząc z cienia". Ta decyzja została podjęta na podstawie rozbudowanej analizy sięgającej do 2022 roku z którą chciałbym Cię […]

15 października 2018
Czas to pieniądz. Nie szanujesz czasu, to nie szanujesz pieniędzy.

Czas to przerażająca i jednocześnie piękna siła. Potrafi tworzyć, ale i niszczyć. Ma ogromny wpływ na wszystko. Nie da się go zatrzymać. Nie da się go przyśpieszyć. Można jedynie dostosować pod niego życie, próbując maksymalnie dobrze go wykorzystać w życiu prywatnym i biznesowym. Pisząc ten artykuł przypomina mi się historia z lat młodości. Na jednej […]

Sprawdź także pozostałe artykuły

16 kwietnia 2021
Ponad 10% zysku netto rocznie na pożyczkach społecznościowych

Przez cały okres inwestycji wyciągałem ponad 10% netto rocznie na tym projekcie. Jest to całkiem dobre rozwiązanie dla osób, które nie chcą bawić się w giełdę, nieruchomości, trading, własny biznes czy wszelkie inne mniej lub bardziej pewne inwestycje.

24 listopada 2020
Podnoszę ostro cenę za artykuł sponsorowany

Od dzisiaj, publikacja artykułu gościnnego (lub inaczej sponsorowanego) wynosi 300 zł netto. Dlaczego tak drastycznie podnoszę cenę? Czy dzięki temu zarabianie na blogu będzie większe? O tym wszystkim dowiesz się z poniższego artykułu. Jedną z metod zarabiania na blogu jest publikacja artykułów sponsorowanych. Do 23 listopada 2020 roku za publikację takiego artykułu na blogu, brałem […]

26 lutego 2021
Czy 1000 zł jednorazowej inwestycji zamienię w 6 000 zł rocznego zysku?

Zamierzam w marcu zainwestować w bloga o marketingu jednorazowo 1000 zł . Inwestycja ma przynieść w skali roku 6 000 zł zysku. 600% zysku w rok. Jak to osiągnę? Nie jest to żaden magiczny program w który wrzucam pieniądze i samo wszystko się będzie działo. Takie programy to zazwyczaj piramidy finansowe, od których trzeba się […]

© 2018-2021. Prawa autorskie zastrzeżone. Informuję, że treści zawarte na blogu są wyrazem moich osobistych podglądów i nie stanowią „rekomendacji” w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Polityka prywatności Rodo i plików cookies
crossmenuarrow-right-circle