Przemyślane Zarabianie

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym - 6 kroków

avatar michael onedollar
Autor
Michael OneDollar
Przedsiębiorca od ponad 10 lat. Ekspert do spraw marketingu i sprzedaży. Z bloga dowiesz się o moim podejściu do zarabiania, oszczędzania i inwestowania. Bez upiększania. Brutalna rzeczywistość 
Podsumowanie

Odpalasz sklep internetowy i sprzedaż stoi w miejscu? Chcesz wiedzieć jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Trzymaj listę 6 kroków, które spokojnie wystarczą do osiągnięcia zadowalającej sprzedaży.

Odpalić sklep internetowy w dzisiejszych czasach to nic wielkiego. Można to zrobić za ”grosze” w oparciu o SaaS (Software as a Service) - gotowiec do którego dodajesz produkty, podpinasz płatności/regulamin i działa. Za to rozkręcić sprzedaż w sklepie internetowym to zupełnie inna bajka.

CZY WIESZ ŻE: W połowie września 2021 roku w Polsce działało 51 tysięcy sklepów internetowych, ale ¾ z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej? Pełny raport przeczytasz tutaj, ale w skrócie: branża e-coomerce to nie taki łatwy kawałek chleba jak się na początku wydaje.

Sam jestem w trakcie odpalania sklepu internetowego DlaKociarzy.pl, o którym pod kątem czysto finansowym przeczytasz tutaj, a pod kątem rozpędzania marketingowego w case study: pozycjonowanie sklepu internetowego w ciężkiej branży na moim drugim blogu. Poniżej lista kroków prowadzących do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.

KROK PIERWSZY: POGADAJ Z EKSPERTEM

Sklep nie generuje oczekiwanej sprzedaży, a więc ”coś” tam definitywnie nie działa, a najszybciej odpowiedzi udzieli Ci ekspert, który rozkręcił sprzedaż w xx sklepach. Możesz ze mną umówić się na płatną konsultację marketingową, a chętnie ”przebadam pacjenta” (konsultacja marketingowa) lub z jakimkolwiek ekspertem, który zna się na marketingu i sprzedaży.

Alternatywnym rozwiązaniem jest poszukanie możliwych rozwiązań za free w internecie. Jest cała masa artykułów i filmów na temat rozkręcania sprzedaży w sklepie internetowym. Możesz na grupach biznesowych/marketingowych zapytać się, ”dlaczego mój sklep internetowy nie sprzedaje?” i część osób podrzuci Ci kilka pomysłów, do dalszego działania.

Masz kasę i Twój czas jest cenny? To konsultacja z ekspertem. Nie masz kasy albo dysponujesz dużą ilością wolnego czasu? To dzban kawy i szukasz rozwiązania własnymi siłami.

KROK DRUGI: PRZEANALIZUJ RUCH NA SKLEPIE

Jeżeli Twój sklep działa od niedawna, to brak sprzedaży może być wynikiem małej liczby osób odwiedzających Twój sklep internetowy. Jak to wygląda u Ciebie? Masz podpięte Google Analytics i Google Search Console pod swój sklep, żeby wiedzieć, skąd trafiają do Ciebie potencjalni klienci?

Załączam zrzut ekranu ze swojego Google Analytics, gdzie jeszcze ruch jest znikomy. Sklep wystartował 24 lutego i nawet nie ma podpiętych płatności, więc ruch na kolana nie powala 🙂 , co zresztą widać po ruchu z Google Analytics.

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym 01 - GA
Wycinek danych z Google Analytics

Natomiast z Google Search Console wiem, że danego dnia tak wyglądały pozycje moich słów kluczowych. Pewnie dlatego z ruchu organicznego nie było żadnych wejść 🙂 .

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym 02 - GSC
Pozycje sklepu według Google Search Console

Mnóstwo ciekawych danych znajdziesz w dwóch powyższych, darmowych narzędziach. To prawdziwa kopalnia wiedzy, która pozwoli Ci prześwietlić swój sklep internetowy.

P.S Do tego warto dorzucić ”szpiega”, żeby już tak w 100% podejrzeć, co się tam dzieje od środka. Tutaj polecam wdrożyć darmowe Microsoft Clarity. To taka idealna kombinacja do znalezienia błędów, przez które Twój sklep internetowy nie sprzedaje.

KROK TRZECI: PUŚĆ REKLAMY SPONSOROWANE

Na podstawie informacji po konsultacji lub buszowaniu po internecie, udało się namierzyć i zlikwidować XX błędów. Ruch na stronie nie jest duży, ale wszystko wydaje się super to...pora zwiększyć ruch i przekonać się, czy faktycznie wszystko jest odpicowane 🙂 .

W tym celu odpalasz reklamy sponsorowane, a najczęściej sięga się tutaj po reklamy na Facebooku lub Reklamy w Google. Jak masz wszystko dobrze ogarnięte i umiesz ogarniać reklamy sponsorowane, to właśnie takie wyniki możesz wykręcić:

Sklep internetowy - reklamy w google
Wykręcony wynik od 1 do 11 marca 2023 z reklam w Google ADS

Odradzam puszczanie reklam sponsorowanych, jeżeli totalnie nie masz pojęcia jak to ogarniać. Masz dwie możliwości:

  1. Ogarnąć dobre kursy/książki i szkolenia z ogarniania reklam na Facebooku i Google Ads (wkrótce wrzucę taką zbiorczą listę najlepszych kursów i szkoleń marketingowych na bloga Lembicz.pl).
  2. Zapłacić firmie lub specjaliście, którzy ogarniają takie ”czary-mary” i zająć się innymi rzeczami w firmie.

KROK CZWARTY: AKTYWNOŚĆ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Większość zaczyna od tego kroku. Masowe zaproszenie do znajomych, żeby polubili sklep, kupowanie fanów, wymienianie się polubieniami jak leci. W skrócie: wszystko co można było spier***ić na samym początku budowania społeczności w social mediach, zostało spier***one 🙂 .

FanPage sklepu DlaKociarzy.pl ma raptem 33 obserwujących na FB w dniu publikacji tego artykułu. Obserwujący dochodzą powoli, ale bez jakiegoś ciśnięcia i proszenia się o polubienie 🙂 . Nie w jakości obserwujących tkwi sprzedaż, a w ich jakości 😉 .

Jak rozkręcić sklep internetowy 04 - media społecznościowe
FanPage DlaKociarzy.pl ma tylko 33 obserwujących 12.03.2023 roku

Przy prowadzeniu social mediów najważniejsza jest regularność, a nie jakość. Nie każdy post/video/rolka/relacja/itd. musi być mega dopieszczona na igiełkę. Codziennie wrzucaj coś powiązanego bezpośrednio/pośredniego z Twoją marką, a powoli zwiększy się liczba obserwujących i rozpoznawalność Twojego sklepu internetowego.

Napisałem artykuł 10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB -> Wbijaj, bo znajdziesz tam ogólnie dużo ciekawych smaczków, które możesz zastosować w rozkręcaniu sprzedaży w swoim sklepie internetowym.

KROK PIĄTY: WYRÓŻNIJ SIĘ OD SWOJEJ KONKURENCJI

Jeżeli potencjalny klient nie widzi żadnej różnicy pomiędzy Twoim sklepem, a Twojej konkurencji...to kupi tam gdzie będzie taniej. Jeszcze trudniej sprawić, żeby za ten sam produkt klient chciał zapłacić u Ciebie więcej pieniędzy, ale...da się to ogarnąć 😉 .

Co prawda nie jest to dedykowany artykuł pod kątem sklepów internetowych, ale w artykule Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne omawiam temat budowania wizerunku marki. Cholernie ciężko wymyśleć sposób na wyróżnienie się od konkurencji i zbudowanie lojalności klientów względem marki, ale...dlatego właśnie trzeba się za to zabrać.

Twoja konkurencja też wie jak ciężko jest zbudować silną i rozpoznawalną markę. Dlatego większość ma to w dupie, a to dla Ciebie szansa, żeby się przebić, ale pamiętaj, że silną markę buduje się żółwią cierpliwością i konsekwencją.

KROK SZÓSTY: POMYŚL O POZYCJONOWANIE SKLEPU

U mnie ten krok idzie równocześnie z reklamami sponsorowanymi, albo nawet wcześniej 🙂 . W międzyczasie mogę sobie szlifować błędy i dopracowywać sklep wizualnie, ale im wcześniej rozpocznę pozycjonowanie, tym szybciej pojawi się ruch organiczny, a to dynamit jeśli chodzi o sprzedaż w dobrze ogarniętym i wyróżniającym się na tle konkurencji sklepie.

Trwa dopiero pierwszy miesiąc pozycjonowania sklepu, więc nie mam tutaj za bardzo czym się pochwalić 🙂 . Tak się to prezentuje według narzędzia Ahrefs:

pozycje w sklepie internetowym
pozycje na słowa kluczowe w Google

Jak to będzie wyglądać za trzy miesiące? Pół roku? Rok? Właśnie w tym case study będę aktualizował takie i wiele innych marketingowych informacji. Moje Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA ogarnia pozycjonowanie w Google, ale ta usługa wymaga cholernie dużo cierpliwości i - jak na tle innych usług marketingowych - dość wysokiego budżetu.

Ostatecznie pozycjonowanie wychodzi najtaniej, ale nim to zaskoczy...to potrafi zeżreć kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy złotych, więc nie każdy może sobie na to pozwolić, zwłaszcza na początku rozkręcania sprzedaży w sklepie internetowym.

Już mniej więcej wiesz jak rozkręcić sklep internetowy. Lista mogłaby mieć spokojnie ze 100 kroków do wykonania, ale powyższe 6 kroków wystarczy, żeby ładnie rozkręcić sprzedaż. Zakładając oczywiście, że nim cokolwiek zainwestowało się w sklep, to ogarnęło się przynajmniej prostą strategię biznesową (zobacz artykuł: Prosta strategia biznesowa w 5 krokach).

CHCESZ KONKRETNE LICZBY I DZIAŁANIA WPŁYWAJĄCE NA ROZKRĘCENIE SPRZEDAŻY W SKLEPIE INTERNETOWYM?

TUTAJ - Dokładnie informuję jak to wygląda pod kątem finansowym co do grosza. TUTAJ - Bardziej pod kątem marketingowym. Z góry uprzedzam, że nie ma tam wiedzy na zasadzie ”Zrób A to sprzedaż u Ciebie pójdzie o 10% w górę”. Tak łatwo i przyjemnie niestety nie ma.

Rozkręcenie sprzedaży w sklepie to ciężki temat. Gdyby było inaczej to tyle sklepów internetowych by nie kończyło swojej działalności. Trzymam kciuki, żeby Tobie udało się rozpędzić swój sklep do samego nieba 🙂 W razie pytań, zapraszam do kontaktu.

Będę mega wdzięczny za udostępnienie artykułu:

avatar michael onedollar
Autor
Michael OneDollar
Przedsiębiorca od ponad 10 lat. Ekspert do spraw marketingu i sprzedaży. Z bloga dowiesz się o moim podejściu do zarabiania, oszczędzania i inwestowania. Bez upiększania. Brutalna rzeczywistość

Zobacz podobne artykuły

Milionerzy z kartonowego pałacu - nie daj się zrobić w jajo!

Kim jest osoba, którą określam jako "Milioner z kartonowego pałacu"? To osoba, która na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie majętnej, z dużą wiedzą biznesową i niezależna finansowo. W mediach społecznościowych...

3 kluczowe elementy do wyznaczenia w biznesie i marketingu, które TRZEBA ZNAĆ

Marketing nie działa. Biznes się nie spina. Nawet odchudzanie nie idzie według planu. Why??? Wszechświat się na Ciebie nie uwziął mordko. Po prostu nie masz ogarniętych 3 kluczowych elementów, które...

Delegowanie zadań - NITRO do rozpędzenia Twojego biznesu

Większość przedsiębiorców na samym początku jest takim trochę człowiekiem-ośmiornicą. Własnymi siłami prowadzi się media społecznościowe, reklamy, pisze artykuły, ogarnia papiery, dba o czystość w miejscu pracy, itd. Zespół kilku/kilkunastu osób...

Własny biznes - oczekiwania vs rzeczywistość

W wieku 25 lat odpaliłem jednoosobową działalność gospodarczą (dokładnie było to 3 stycznia 2011 roku). Miałem genialny pomysł na biznes. Klienci mieli walić drzwiami i oknami. Ogromne oczekiwania zostały bezlitośnie...

Pozostałe artykuły

SegregujOlej.pl - Projekt Wspierający Ekologię (wywiad)

Skąd pomysł na projekt Segreguj Olej? Dominika: W związku z tym, że jesteśmy firmą ekologiczną, która stara się dbać o...

Jak oszczędność wpływa negatywnie na zarabianie pieniędzy

Jak to jest, że optymalizacja wydatków w biznesie, może mieć negatywny wpływ na zarabianie pieniędzy? Przecież im mniejsze koszty funkcjonowania...

Bieda styczeń 2023 - testujemy finansową odporność

”Bieda” to zbyt drastyczne określenie, bo nie zamierzamy latać po śmietnikach i szukać żarcia, ale chcemy sprawdzić ile +/- pieniędzy...

Dywersyfikacja portfela - moja strategia dywersyfikacji

Dywersyfikacja portfela, to w skrócie oszczędzanie poprzez inwestowanie, ale...moja strategia dywersyfikacji portfela wygląda zupełnie inaczej. Oczywiście, nim zacznie się ogarniać...

Jak oszczędzać pieniądze z głową?

Jak zacząć oszczędzać pieniądze? Ile pieniędzy z tego co zarabiamy powinno się odkładać? Jaka powinna być poduszka finansowa, aby przestać...

Blog finansowy inny niż wszystkie

Nie jestem milionerem. Nie mieszkam w 400 metrowym apartamencie z widokiem na ocean. Nie mam lamborghini, złotego zegarka czy najnowszego...

Logo Przemyślane Zarabianie - białe
Na blogu prezentowane są subiektywne, prywatne opinie autora. Nie stanowią one rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715).
Polityka prywatności
Współpraca ze mną
więcej informacji
Copyright@ 2022 - Wszelkie prawa zastrzeżone
PROJEKT I MARKETING:
rikona