Odpalasz sklep internetowy i sprzedaż stoi w miejscu? Chcesz wiedzieć jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Trzymaj listę 6 kroków, które spokojnie wystarczą do osiągnięcia zadowalającej sprzedaży.
Odpalić sklep internetowy w dzisiejszych czasach to nic wielkiego. Można to zrobić za ”grosze” w oparciu o SaaS (Software as a Service) - gotowiec do którego dodajesz produkty, podpinasz płatności/regulamin i działa. Za to rozkręcić sprzedaż w sklepie internetowym to zupełnie inna bajka.
CZY WIESZ ŻE: W połowie września 2021 roku w Polsce działało 51 tysięcy sklepów internetowych, ale ¾ z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej? Pełny raport przeczytasz tutaj, ale w skrócie: branża e-coomerce to nie taki łatwy kawałek chleba jak się na początku wydaje.
Sam jestem w trakcie odpalania sklepu internetowego DlaKociarzy.pl, o którym pod kątem czysto finansowym przeczytasz tutaj, a pod kątem rozpędzania marketingowego w case study: pozycjonowanie sklepu internetowego w ciężkiej branży na moim drugim blogu. Poniżej lista kroków prowadzących do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.
Sklep nie generuje oczekiwanej sprzedaży, a więc ”coś” tam definitywnie nie działa, a najszybciej odpowiedzi udzieli Ci ekspert, który rozkręcił sprzedaż w xx sklepach. Możesz ze mną umówić się na płatną konsultację marketingową, a chętnie ”przebadam pacjenta” (konsultacja marketingowa) lub z jakimkolwiek ekspertem, który zna się na marketingu i sprzedaży.
Alternatywnym rozwiązaniem jest poszukanie możliwych rozwiązań za free w internecie. Jest cała masa artykułów i filmów na temat rozkręcania sprzedaży w sklepie internetowym. Możesz na grupach biznesowych/marketingowych zapytać się, ”dlaczego mój sklep internetowy nie sprzedaje?” i część osób podrzuci Ci kilka pomysłów, do dalszego działania.
Masz kasę i Twój czas jest cenny? To konsultacja z ekspertem. Nie masz kasy albo dysponujesz dużą ilością wolnego czasu? To dzban kawy i szukasz rozwiązania własnymi siłami.
Jeżeli Twój sklep działa od niedawna, to brak sprzedaży może być wynikiem małej liczby osób odwiedzających Twój sklep internetowy. Jak to wygląda u Ciebie? Masz podpięte Google Analytics i Google Search Console pod swój sklep, żeby wiedzieć, skąd trafiają do Ciebie potencjalni klienci?
Załączam zrzut ekranu ze swojego Google Analytics, gdzie jeszcze ruch jest znikomy. Sklep wystartował 24 lutego i nawet nie ma podpiętych płatności, więc ruch na kolana nie powala 🙂 , co zresztą widać po ruchu z Google Analytics.
Natomiast z Google Search Console wiem, że danego dnia tak wyglądały pozycje moich słów kluczowych. Pewnie dlatego z ruchu organicznego nie było żadnych wejść 🙂 .
Mnóstwo ciekawych danych znajdziesz w dwóch powyższych, darmowych narzędziach. To prawdziwa kopalnia wiedzy, która pozwoli Ci prześwietlić swój sklep internetowy.
P.S Do tego warto dorzucić ”szpiega”, żeby już tak w 100% podejrzeć, co się tam dzieje od środka. Tutaj polecam wdrożyć darmowe Microsoft Clarity. To taka idealna kombinacja do znalezienia błędów, przez które Twój sklep internetowy nie sprzedaje.
Na podstawie informacji po konsultacji lub buszowaniu po internecie, udało się namierzyć i zlikwidować XX błędów. Ruch na stronie nie jest duży, ale wszystko wydaje się super to...pora zwiększyć ruch i przekonać się, czy faktycznie wszystko jest odpicowane 🙂 .
W tym celu odpalasz reklamy sponsorowane, a najczęściej sięga się tutaj po reklamy na Facebooku lub Reklamy w Google. Jak masz wszystko dobrze ogarnięte i umiesz ogarniać reklamy sponsorowane, to właśnie takie wyniki możesz wykręcić:
Odradzam puszczanie reklam sponsorowanych, jeżeli totalnie nie masz pojęcia jak to ogarniać. Masz dwie możliwości:
Większość zaczyna od tego kroku. Masowe zaproszenie do znajomych, żeby polubili sklep, kupowanie fanów, wymienianie się polubieniami jak leci. W skrócie: wszystko co można było spier***ić na samym początku budowania społeczności w social mediach, zostało spier***one 🙂 .
FanPage sklepu DlaKociarzy.pl ma raptem 33 obserwujących na FB w dniu publikacji tego artykułu. Obserwujący dochodzą powoli, ale bez jakiegoś ciśnięcia i proszenia się o polubienie 🙂 . Nie w jakości obserwujących tkwi sprzedaż, a w ich jakości 😉 .
Przy prowadzeniu social mediów najważniejsza jest regularność, a nie jakość. Nie każdy post/video/rolka/relacja/itd. musi być mega dopieszczona na igiełkę. Codziennie wrzucaj coś powiązanego bezpośrednio/pośredniego z Twoją marką, a powoli zwiększy się liczba obserwujących i rozpoznawalność Twojego sklepu internetowego.
Napisałem artykuł 10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB -> Wbijaj, bo znajdziesz tam ogólnie dużo ciekawych smaczków, które możesz zastosować w rozkręcaniu sprzedaży w swoim sklepie internetowym.
Jeżeli potencjalny klient nie widzi żadnej różnicy pomiędzy Twoim sklepem, a Twojej konkurencji...to kupi tam gdzie będzie taniej. Jeszcze trudniej sprawić, żeby za ten sam produkt klient chciał zapłacić u Ciebie więcej pieniędzy, ale...da się to ogarnąć 😉 .
Co prawda nie jest to dedykowany artykuł pod kątem sklepów internetowych, ale w artykule Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne omawiam temat budowania wizerunku marki. Cholernie ciężko wymyśleć sposób na wyróżnienie się od konkurencji i zbudowanie lojalności klientów względem marki, ale...dlatego właśnie trzeba się za to zabrać.
Twoja konkurencja też wie jak ciężko jest zbudować silną i rozpoznawalną markę. Dlatego większość ma to w dupie, a to dla Ciebie szansa, żeby się przebić, ale pamiętaj, że silną markę buduje się żółwią cierpliwością i konsekwencją.
U mnie ten krok idzie równocześnie z reklamami sponsorowanymi, albo nawet wcześniej 🙂 . W międzyczasie mogę sobie szlifować błędy i dopracowywać sklep wizualnie, ale im wcześniej rozpocznę pozycjonowanie, tym szybciej pojawi się ruch organiczny, a to dynamit jeśli chodzi o sprzedaż w dobrze ogarniętym i wyróżniającym się na tle konkurencji sklepie.
Trwa dopiero pierwszy miesiąc pozycjonowania sklepu, więc nie mam tutaj za bardzo czym się pochwalić 🙂 . Tak się to prezentuje według narzędzia Ahrefs:
Jak to będzie wyglądać za trzy miesiące? Pół roku? Rok? Właśnie w tym case study będę aktualizował takie i wiele innych marketingowych informacji. Moje Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA ogarnia pozycjonowanie w Google, ale ta usługa wymaga cholernie dużo cierpliwości i - jak na tle innych usług marketingowych - dość wysokiego budżetu.
Ostatecznie pozycjonowanie wychodzi najtaniej, ale nim to zaskoczy...to potrafi zeżreć kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy złotych, więc nie każdy może sobie na to pozwolić, zwłaszcza na początku rozkręcania sprzedaży w sklepie internetowym.
Już mniej więcej wiesz jak rozkręcić sklep internetowy. Lista mogłaby mieć spokojnie ze 100 kroków do wykonania, ale powyższe 6 kroków wystarczy, żeby ładnie rozkręcić sprzedaż. Zakładając oczywiście, że nim cokolwiek zainwestowało się w sklep, to ogarnęło się przynajmniej prostą strategię biznesową (zobacz artykuł: Prosta strategia biznesowa w 5 krokach).
TUTAJ - Dokładnie informuję jak to wygląda pod kątem finansowym co do grosza. TUTAJ - Bardziej pod kątem marketingowym. Z góry uprzedzam, że nie ma tam wiedzy na zasadzie ”Zrób A to sprzedaż u Ciebie pójdzie o 10% w górę”. Tak łatwo i przyjemnie niestety nie ma.
Rozkręcenie sprzedaży w sklepie to ciężki temat. Gdyby było inaczej to tyle sklepów internetowych by nie kończyło swojej działalności. Trzymam kciuki, żeby Tobie udało się rozpędzić swój sklep do samego nieba 🙂 W razie pytań, zapraszam do kontaktu.
Kim jest osoba, którą określam jako "Milioner z kartonowego pałacu"? To osoba, która na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie majętnej, z dużą wiedzą biznesową i niezależna finansowo. W mediach społecznościowych...
Marketing nie działa. Biznes się nie spina. Nawet odchudzanie nie idzie według planu. Why??? Wszechświat się na Ciebie nie uwziął mordko. Po prostu nie masz ogarniętych 3 kluczowych elementów, które...
Większość przedsiębiorców na samym początku jest takim trochę człowiekiem-ośmiornicą. Własnymi siłami prowadzi się media społecznościowe, reklamy, pisze artykuły, ogarnia papiery, dba o czystość w miejscu pracy, itd. Zespół kilku/kilkunastu osób...
W wieku 25 lat odpaliłem jednoosobową działalność gospodarczą (dokładnie było to 3 stycznia 2011 roku). Miałem genialny pomysł na biznes. Klienci mieli walić drzwiami i oknami. Ogromne oczekiwania zostały bezlitośnie...
Skąd pomysł na projekt Segreguj Olej? Dominika: W związku z tym, że jesteśmy firmą ekologiczną, która stara się dbać o...
Jak to jest, że optymalizacja wydatków w biznesie, może mieć negatywny wpływ na zarabianie pieniędzy? Przecież im mniejsze koszty funkcjonowania...
”Bieda” to zbyt drastyczne określenie, bo nie zamierzamy latać po śmietnikach i szukać żarcia, ale chcemy sprawdzić ile +/- pieniędzy...
Dywersyfikacja portfela, to w skrócie oszczędzanie poprzez inwestowanie, ale...moja strategia dywersyfikacji portfela wygląda zupełnie inaczej. Oczywiście, nim zacznie się ogarniać...
Jak zacząć oszczędzać pieniądze? Ile pieniędzy z tego co zarabiamy powinno się odkładać? Jaka powinna być poduszka finansowa, aby przestać...
Nie jestem milionerem. Nie mieszkam w 400 metrowym apartamencie z widokiem na ocean. Nie mam lamborghini, złotego zegarka czy najnowszego...